تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 16:33
کد خبر : 69597

فرماندار رشت: رسانه ها فرصت طلایی برای مسئولان در ارایه گزارش به مردم هستند

فرماندار رشت: رسانه ها فرصت طلایی برای مسئولان در ارایه گزارش به مردم هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش رسانه ها بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان گفت: رسانه ها فرصت طلایی برای مدیران در ارایه گزارش درست به مردم هستند. علی فتح اللهی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش رسانه ها بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان گفت: رسانه ها فرصت طلایی برای مدیران در ارایه گزارش درست به مردم هستند.

علی فتح اللهی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شهید صارمی با عشق و علاقه تا پای جان به ایفای نقش و مسئولیت سنگین خبرنگاری پرداخت.

وی خبرنگاری را کاری سخت و حساس عنوان و تصریح کرد: خداوند در سوره ای در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده، قلم مهمترین ابزاری است که هرگونه اندیشه ای در ذهن در قلم جاری می شود، لذا باید از این امانت به درستی استفاده شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، اضافه کرد: باید به خبرنگاران احترام نهیم، ما در عرصه کاری به رسانه ها نیازمندیم، اگر فعالیت و اقدامات دستگاه ها توسط انعکاس داده نشود گویا کاری اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری خبرگزاری جمهوری اسلامی “ایرنا” ، خاطر نشان کرد: در مواقعی ما مسئولان فرصت دیدن و شنیدن مطالب و مشکلات مردم را نداریم در این ارتباط خبرنگاران می توانند با اشاره به نقش آنان به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، مسایل و موارد را به ما منتقل کنند.

وی با بیان اینکه برخی محدودیت ها و ضوابط مانع اجرای برخی اقدامات از سوی ما مسئولان می شود، اظهار داشت: مردم باید بدانند مسئول دلش می خواهد که همه راه ها را آسفالت کند تمامی معابر روستایی را برق رسانی کند و غیره اما در مواردی ضوابط اجازه کار را نمی دهد و این، دلیل بر نخواستن نیست بلکه نتوانستن است، لذا خبرنگاران در این اطلاع رسانی ها نقش مهمی دارند.

فتح اللهی رفتار صادقانه با مردم را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: اگر جایی نمی توانیم کاری برای مردم انجام دهیم باید صادقانه به آنان بگوییم ، برخی ضوابط و محدودیت ها به ما اجازه نمی دهد.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی صحیح و نقد منصفانه از سوی رسانه ها خاطرنشان کرد: بایست واقعیت ها را به مردم منتقل کرد اما از تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در بین مردم باید خودداری شود .

فرماندار شهرستان رشت فرهنگ سازی در جامعه در بخش های مختلف را مهم دانست و با اشاره به نقش خبرنگاران در این زمینه اضافه کرد: اگر در جایی مشکل ترافیک، پسماند و غیره بیان می شود باید فرهنگ و الگو را برای مردم ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش رفع مشکلات مربوط به زباله و پسماند، توسعه زیرساخت ها در گردشگری و جذب سرمایه گذار را از اولویت ها در شهرستان رشت عنوان و خاطر نشان کرد: دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری حمایت های خوبی در حوزه پسماند داشتند ضمن اینکه استاندار نیز برای رفع مشکلات پسماند و پی گیری های لازم در این ارتباط تاکید دارند.

فتح اللهی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در شهرستان رشت بهره گیری از این ظرفیت ها را مهم دانست و اضافه کرد: حدود ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان رشت داریم که باید از فضای گردشگری آن استفاده کنیم البته مقدمات این کار در حال آماده شدن است.

فرماندار شهرستان رشت اجرای فاز دوم انتقال فاضلاب شهرک های صنعتی به سمت تصفیه خانه را از پروژه های مهم و حیاتی عنوان و تصریح کرد: نگاه ما در شهرستان رشت تک بعدی نیست بلکه توجه ما در همه بخش ها از جمله هنر، گردشگری، صنعت، ورزش و غیره است که هر کدام زمینه فعالیت و جذب کار را دارد.

فتح اللهی با بیان اینکه باید ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان رشت را بشناسیم و آنها را تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: در کنار ظرفیت های گردشگری در حوزه کشاورزی نیز تولید برنج از جمله ظرفیت های این حوزه است، ۱۱ درصد از برنج کل کشور در شهرستان رشت تولید می شود.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل میباشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.