تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 23:13
کد خبر : 69440

انتقال بافت‌ پیوندی از رشت به تهران توسط اورژانس هوایی

انتقال بافت‌ پیوندی از رشت به تهران توسط اورژانس هوایی

جارستان به نقل از برنا؛ قلب و کبد نوجوان ۱۹ ساله گیلانی امروز ۱۶ مرداد ماه از طریق اورژانس هوایی_ از رشت به تهران منتقل شد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: خانواده ی جوان ۱۹ ساله گیلانی، که دراثر حادثه ترافیکی متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و دو

جارستان به نقل از برنا؛ قلب و کبد نوجوان ۱۹ ساله گیلانی امروز ۱۶ مرداد ماه از طریق اورژانس هوایی_ از رشت به تهران منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: خانواده ی جوان ۱۹ ساله گیلانی، که دراثر حادثه ترافیکی متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، کبد و دو کلیه وی را برای جان بخشیدن به بیماران نیازمند، اهداء کردند.

قلب و کبد جوان اهدا کننده، به بیمارستان امام خمینی تهران توسط اورژانس هوایی منتقل شدند.

دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان درباره این عملیات گفت:‌ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال بافت پیوندی صبح امروز ۱۶ مرداد ماه ۹۹ساعت ۸:۱۵ صبح از تهران به رشت رسیدند همزمان عملیات جداسازی قلب و کبد در بیمارستان رازی رشت آغاز و با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات اورژانس گیلان با اعزام ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو عملیاتی حضور فعال داشت. تیم جراحان از بیمارستان رازی رشت و از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه سردار جنگل رشت منتقل و با پرواز جت به تهران عزیمت کردند.

دکتر اسدی بیان کرد: با انجام هماهنگی های لازم، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان امام خمینی تهران عزیمت کردند.

قلب این جوان به مرد ۵۵ ساله و کبد وی به زن ۳۳ ساله پیوند خواهد شد.

کلیه ها نیز به دو زن ۵۱ و ۴۸ ساله اهدا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.