تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 13:08
کد خبر : 69367

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارشهای اخیر به شالیزارهای رشت

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارشهای اخیر به شالیزارهای رشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ بارش های چند روز اخیر در رشت به مزارع برنج این شهرستان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد. رئیس جهاد کشاورزی رشت روز پنجشنبه افزود : از ۶۲ هزار هکتار مزارع برنج شهرستان طی بارندگی های اخیر حدود ۱۶ هزار هکتارمعادل ۲۵ درصد اراضی خسارت دید. مسعود اسدی

جارستان به نقل از ایرنا؛ بارش های چند روز اخیر در رشت به مزارع برنج این شهرستان بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی رشت روز پنجشنبه افزود : از ۶۲ هزار هکتار مزارع برنج شهرستان طی بارندگی های اخیر حدود ۱۶ هزار هکتارمعادل ۲۵ درصد اراضی خسارت دید.

مسعود اسدی پرور افزود: بارش مداوم باران در چند روز اخیر باعث شده تا محصول در حال رشد برنج به دلیل بارشهای زیاد دچار خوابیدگی شده که این امر علاوه بر اینکه کشاورزان را هنگام برداشت برنج با مشکل مواجه می کند، از کیفیت این محصول نیز می کاهد.

وی با اعلام اینکه ۱۱ درصد از اراضی شالیکاری کشور در رشت است، عنوان کرد : رشت بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ داشتن مزارع برنج است و تاکنون برداشت برنج از حدود هفت درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده و هم اینک نیز با مساعد شدن هوا حدود ۳۵ درصد از اراضی آماده برداشت است.

وی با اشاره به توزیع به موقع کود بین کشاورزان گفت : امسال با مساعدت و کمک مسئولان ۱۵ هزار تن کود بین کشاورزان شهرستان رشت توزیع شد و کشت برنج در ۶۳ درصد از اراضی این شهرستان مکانیزه انجام شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۷۰ هزار تن شلتوک و ۱۴۸ هزار تن برنج سفید از شالیزارهای گیلان برداشت شد که امسال پیش بینی می شود حدود هشت الی ۱۰ درصد افزایش داشته باشیم که با این وجود انتظار است امسال حدود ۲۸۰ هزار تن شلتوک و ۱۶۰ هزار تن برنج سفید از مزارع شهرستان رشت برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی رشت تصریح کرد: سال گذشته نیز کمک های مناسبی به کشاورزان رشت در خصوص خرید ماشین آلات کشاورزی، تجهیز و نوسازی مزارع شد که امید است این کمک ها همچنان ادامه یابد.

اسدی پرور به وضعیت و اهمیت رشت در بخش کشاورزی در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان سه دهم درصد از مساحت کشور را دراختیار دارد اما یک درصد از تولیدات کشاروزی متعلق به رشت است که رقم بسیار مناسبی است و این امر نشان می دهد که این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی در ایران است.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۸ درصد از شاغلان در رشت در بخش کشاورزی فعالیت دارند که میانگین کشور در اشتغال بخش کشاورزی، ۱۸ درصد است و علاوه بر آن محصولات کشاورزی زیادی در رشت کشت می شود که مهمترین و استراتژی ترین محصول، برنج است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.