تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مرداد 1399 - 10:42
کد خبر : 69038

افزایش تولید چای خشک در کشور

افزایش تولید چای خشک در کشور

جارستان به نقل از ایسنا؛ حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران گفت: از اردیبهشت با آغاز چین برگ سبز چای تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰ تن چای خشک با کیفیت در کارخانه های چای گیلان و مازندران تولید شد. وی با اشاره به اینکه این مقدار چای خشک از ۸۰ هزار و ۱۳۵ هزار تن برگ

جارستان به نقل از ایسنا؛ حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران گفت: از اردیبهشت با آغاز چین برگ سبز چای تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰ تن چای خشک با کیفیت در کارخانه های چای گیلان و مازندران تولید شد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار چای خشک از ۸۰ هزار و ۱۳۵ هزار تن برگ سبز تولید شده، افزود: پیش بینی می شود تا ۳۰ مهر پایان چین برگ سبز به ۱۰ هزار تن دیگر افزایش یابد.

جهانساز، شرایط مناسب آب و هوا، توجه دولت به صنعت چای و پرداخت وام بهزراعی، افزایش رغبت چایکاران برای تولید، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و همت کارخانه داران در تولید را از مهمترین دلیل افزایش ۱۲ درصدی تولید چای خشک با کیفیت اعلام کرد.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: گیلان و مازندران ۵۵ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتارباغ چای دارد که ۹۰ درصد چای کشور فقط در گیلان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چایکاران در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می‌شود، گفت: ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاک از رقم‌های مهم چای خشک تولیدی در شمال ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.