تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 17:03
کد خبر : 68190

برداشت برنج از سطح بیش از۲۳ هزار هکتار اراضی آستانه اشرفیه

برداشت برنج از سطح بیش از۲۳ هزار هکتار اراضی آستانه اشرفیه

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برداشت برنج در ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان آغاز شد. مسعود امیر بنده ای روز یکشنبه افزود : با توجه به وجود ۸۵۰ دستگاه کمباین در این شهرستان پیش بینی می شود امسال ۸۵ درصد از اراضی

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برداشت برنج در ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان آغاز شد.

مسعود امیر بنده ای روز یکشنبه افزود : با توجه به وجود ۸۵۰ دستگاه کمباین در این شهرستان پیش بینی می شود امسال ۸۵ درصد از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان بصورت مکانیزه برداشت شود.

وی عنوان کرد : برداشت برنج بصورت سنتی و مکانیزه تا اواسط شهریور ماه در اراضی این منطقه ادامه داد و بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل می‌شود که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

وی، هاشمی، علی کاظمی، حسن سرا، گوهر و مانند آن را از مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان دانست و یادآور شد: نشاء برنج همه ساله از اواسط اردیبهشت در اراضی منطقه آغاز می شود، ضمن آنکه این شهرستان یکی از قطب های اصلی تولید برنج در استان گیلان به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.