تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 20:33
کد خبر : 67739

تعرفه برداشت مکانیزه برنج در گیلان اعلام شد

تعرفه برداشت مکانیزه برنج در گیلان اعلام شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان میزان تعرفه برداشت مکانیزه برنج در این استان را اعلام کرد. علی درجانی روز چهارشنبه اظهار داشت: تعرفه درو با دروگر “خودکششی یا هد دروگر” به ازای هر هکتار ۶ میلیون ریال و با کمباین مخصوص برنج ۵.۵۶ درصد شلتوک استحصالی یا به ازای هر ۱۸

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان میزان تعرفه برداشت مکانیزه برنج در این استان را اعلام کرد.

علی درجانی روز چهارشنبه اظهار داشت: تعرفه درو با دروگر “خودکششی یا هد دروگر” به ازای هر هکتار ۶ میلیون ریال و با کمباین مخصوص برنج ۵.۵۶ درصد شلتوک استحصالی یا به ازای هر ۱۸ گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول نیمه ورس با کمباین مخصوص برنج ۶.۲۵ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای ۱۶ گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد در نظر گرفته شده، افزود: در برداشت محصول کاملا خوابیده با کمباین برنج نیز ۷.۱۵ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر ۱۴ گونی شلتوک، یک گونی به عنوان دستمزد تعیین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان خاطر نشان کرد: برای خرمن کوبی محصول درو شده با کمباین برنج مجهز به هد جمع کننده ۴.۷۶ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر ۲۱ گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دستمزد در خرمنکوبی با خرمنکوب های پشت تراکتوری نیز ۴ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر ۲۵ گونی شلتوک استحصالی یک گونی شلتوک تعیین شده، اضافه کرد : دستمزد بسته بندی کاه و کلش با بیلر ۲۰ هزار ریال برای هر بسته “بسته ها به ابعاد متعارف به طول ۸۰ سانتی متر و وزن ۲۰ کیلوگرم” در نظر گرفته شده است.

درجانی اضافه کرد: برای برداشت راتون با کمباین زیر ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک در هکتار، ۲۵ درصد شلتوک استحصالی و یا به ازای هر چهار گونی شلتوک یک گونی و برای بالای ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک در هر هکتار ۲۰ درصد شلتوک یا به ازای هر ۵ گونه شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد تعیین شده است.

تمامی تعرفه های یاد شده برای هر “یک هکتار” در نظر گرفته شده است.

بر اساس آخرین آمار، ۸۰ درصد از شالیزارهای استان گیلان به بار نشسته است.

در سال زراعی امسال ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه کشت شده و پیش بینی می شود که محصول ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان نیز به صورت مکانیزه برداشت شود.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.