تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 12:34
کد خبر : 67549

رهاسازی بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری شالیزارهای گیلان

رهاسازی بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری شالیزارهای گیلان

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های استان در کانال‌های کشاورزی رها شد. وحید خرمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری ۱۷۲

جارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های استان در کانال‌های کشاورزی رها شد.

وحید خرمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب از سد سفیدرود برای آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزار‌ها در کانال‌های کشاورزی استان رها شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره آب سد مخزنی سفیدرود ۴۵۱ میلیون متر مکعب است افزود: دبی ورودی آب ۲۳ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۶۳ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: نوبت بندی آب بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان و پایش شرایط جوی انجام می‌شود و تا زمانی که سازمان جهاد کشاورزی درخواست رها کردن آب سد سفید رود برای زمین‌های تحت شبکه را داشته باشد این کارادامه خواهد داشت.

خرمی به وضعیت ذخیره سد سد شهر بیجار نیز اشاره کرد و افزود: این سد آب آشامیدنی و آب کشاورزی ۱۵۰ هکتار از زمین‌های منطقه را تامین می‌کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره سد بیجار یا آیت الله بهجت ۷۲ میلیون متر مکعب است، گفت: دبی ورودی آب این سد نیم متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۵ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: سد شهر بیجار آب آشامیدنی ۷۰ درصد جمعیت شهری گیلان را تأمین می‌کند.

علی درجانی ،رئیس سازمان کشاورزی گیلان هم گفت: ۸۵ درصد شالیزار‌های گیلان به مرحله خوشه زنی رسیده است.

او افزود: استان گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دومین استان تولید کننده برنج در کشور است و شالیکاران این استان شمالی همه ساله از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید با کیفیت استحصال و روانه بازار می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.