تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 20:28
کد خبر : 67477

به بار نشستن خوشه‌ های برنج در ۸۰ درصد شالیزارهای گیلان

به بار نشستن خوشه‌ های برنج در ۸۰ درصد شالیزارهای گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از به بارنشستن خوشه های برنج در ۸۰ درصد از شالیزارهای استان خبر داد. علی درجانی روز دوشنبه اظهار داشت: در ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان ارقام پر محصول و ۲۱۳ هزار هکتار آن ارقام محلی کشت شده است. وی بیان اینکه

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از به بارنشستن خوشه های برنج در ۸۰ درصد از شالیزارهای استان خبر داد.

علی درجانی روز دوشنبه اظهار داشت: در ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان ارقام پر محصول و ۲۱۳ هزار هکتار آن ارقام محلی کشت شده است.

وی بیان اینکه در سال زراعی امسال ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه کشت شده، افزود: پیش بینی می شود که محصول ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان نیز به صورت مکانیزه برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در مرحله اول در بیش از سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شده و مرحله دوم نیز در حال اجرا است.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.