تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1399 - 21:09
کد خبر : 65317

طولانی شدن صدور مجوزها موجب فرصت سوزی در سرمایه گذاری ها می شود

طولانی شدن صدور مجوزها موجب فرصت سوزی در سرمایه گذاری ها می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری از عوامل مهم فرصت سوزی در جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری ها است. یونس ر نجکش عصر سه شنبه در جلسه کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری از عوامل مهم فرصت سوزی در جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری ها است.

یونس ر نجکش عصر سه شنبه در جلسه کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری در گیلان اظهار داشت: در این فرآیند که دلایل متعددی دارد چنانکه قوانین دست و پاگیر دستگاههای اجرایی، عدم راهنمایی مناسب سرمایه گذاران، نبود اشرافیت سرمایه گذاران به قوانین و آیین نامه های اجرایی، تغییرات مداوم دستورالعمل ها و بخشنامه های دستگاهها، تفسیرها و برداشت های شخصی از قوانین، پیچیدگی هایی را در بوروکراسی های اداری ایجاد و دریافت مجوزها را با کندی روبرو می کند که گاهی زمان دریافت آن به چند سال می رسد.
وی اضافه کرد: از مهمترین وظایف مدیران تسهیل گری در سرمایه گذاری است که باید تلاش شود در این زمینه ریسک سرمایه گذاران کاهش یابد.
به گفته رنجکش، هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و اشرافیت بر قوانین و دستورالعمل ها و نیز مشوق هایی که برای سرمایه گذاری در استان پیش بینی شده از ضرورت های توسعه و رفع مشکلات در این زمینه است.
وی گفت : به عنوان مدیران دستگاههای اجرایی نباید پیچیدگی های بوروکراسی اداری را بیشتر کنیم و باید با ارائه راه حل های منطقی منطبق بر قوانین زمینه های حضور بیشتر سرمایه گذاران را فراهم نماییم.
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر وجود استعدادهای فراوان در این استان برای سرمایه گذاری و فرصت های موجود اظهار داشت : بسیاری از قوانین و دستورالعمل ها ممکن است با شرایط و ویژگی های این استان همخوانی نداشته باشد که مدیران دستگاههای اجرایی باید راه های دیگری را که زمینه های جذب بهتر سرمایه گذاران را فراهم می کند، بیابند.
وی گفت : برای سرمایه گذاران عنصر زمان بسیار حیاتی است و این مهم باید در صدور مجوزها و پشتیبانی های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.