تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 10:15
کد خبر : 63226

هوای گیلان گرمتر می شود

هوای گیلان گرمتر می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از گرمتر شدن دمای هوای استان تا اواسط هفته پیش رو خبر داد. سمانه نگاه غروب جمعه در این باره افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار هوای گرم و جریان جنوبی در منطقه است و از فردا(شنبه) تا اواسط

جارستان به نقل از ایرنا؛ کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از گرمتر شدن دمای هوای استان تا اواسط هفته پیش رو خبر داد.

سمانه نگاه غروب جمعه در این باره افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار هوای گرم و جریان جنوبی در منطقه است و از فردا(شنبه) تا اواسط هفته آینده بویژه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه روند تدریجی افزایش دما بین سه تا هفت درجه سانتی گراد در استان پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این طی ۴۸ ساعت آینده گاهی با عبور جریان ناپایدار بویژه برای ساعات عصر و شب شاهد افزایش ابر و در بعضی نقاط رگبار و احتمال رعد و برق و تگرگ خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس برای روز شنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و عصر و شب رگبار پراکنده، احتمال رعد و برق و برای یکشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابرو افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها شاهد خواهد بود.

نگاه از شهروندان بویژه سالخوردگان، کودکان و بیماران تنفسی و عروقی خواست تا از تردد در ساعات گرم روز در محیط های باز خودداری کنند.

کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشترین دمای استان طی شبانه روز گذشته را مربوط به منجیل با۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک ترین شهر را نیز دیلمان با ۱۵ درجه سانتی گراد عنوان کرد.

به گفته وی؛ دمای رشت نیز در این مدت بین ۲۲ تا۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر نوسان داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.