تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1399 - 18:32
کد خبر : 63183

امدادرسانی به گردشگر مصدوم و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

امدادرسانی به گردشگر مصدوم و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

جارستان به نقل از ایرنا؛ امدادگران هلال احمر آستارا یک گردشگر مصدوم را از دره علی‌داشی خارج و ماموران منابع طبیعی این شهرستان، هزار متر مربع اراضی ملی را از دست متصرفان آزاد کردند. رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز جمعه اظهار کرد: گردشگر مصدوم روز گذشته در حین صعود به ارتفاعات به دره سقوط

جارستان به نقل از ایرنا؛ امدادگران هلال احمر آستارا یک گردشگر مصدوم را از دره علی‌داشی خارج و ماموران منابع طبیعی این شهرستان، هزار متر مربع اراضی ملی را از دست متصرفان آزاد کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز جمعه اظهار کرد: گردشگر مصدوم روز گذشته در حین صعود به ارتفاعات به دره سقوط کرده بود و سه امدادگر پایگاه هلال احمر محور آستارا -اردبیل، پس از ۲ ساعت جستجو، او را با شرایط شکستگی از ناحیه پا و سر پیدا و بعد از ارائه کمک های اولیه، به بیمارستان منتقل کردند.

حسین خورشیدی ادامه داد: روز گذشته یکی از اهالی روستای گیلده دچار تنگی نفس و ناراحتی قلبی شده بود و توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان آستارا منتقل شد.

وی از شهروندان و گردشگران آستارا خواست در حوادث مختلف با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره مند شوند.

چشمه آبگرم علی داشی روستای گیلده آستارا در زیر پرتگاه سنگی نزدیک گردنه حیران، همه ساله پذیرای گردشگران و کوهنوردان است.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا هم گفت: یکی از اهالی روستای قنبر محله سیبلی، هزار مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بود و روز گذشته با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین و دستگیری و معرفی متخلف به دادگاه اقدام شد.

نسرین غزنوی وسعت اراضی ملی آستارا در بخش های کوهستانی، جلگه ای و ساحلی را ۴۰ هزار هکتار اعلام کرد.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.