تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1399 - 21:36
کد خبر : 62078

افزایش دما، صاعقه و باد گرم در گیلان

افزایش دما، صاعقه و باد گرم در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به روند افزایش نسبی دما در استان از فردا تا اواخر هفته گفت: رعدو برق شدید و اصابت صاعقه بر زمین در بعضی نقاط و ساعات و وزش باد گرم شدید در برخی ساعات برای فردا با شدت

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به روند افزایش نسبی دما در استان از فردا تا اواخر هفته گفت: رعدو برق شدید و اصابت صاعقه بر زمین در بعضی نقاط و ساعات و وزش باد گرم شدید در برخی ساعات برای فردا با شدت بیشتری قابل انتظار است.

شبنم هادی نژاد غروب دوشنبه اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده شکل‌گیری تدریجی جریانات جنوبی در منطقه است؛ بنابراین شرایط برای افزایش دما ، وزش باد جنوبی گرم در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید تا صبح پنجشنبه مهیا می‌شود .

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت؛ گاهی با شکل‌گیری ناپایداری های موقتی در بعضی نقاط افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق به طور موقت شدید دور از انتظار نیست .

وی تصریح کرد: با وزش باد گرم، احتمال بروز آتش سوزی در استان وجود دارد ؛ ضمن آنکه با رگبارها و وزش باد شدید در بعضی ساعات احتمال و زمینه سیلابی شدن مسیل ها، خسارت به سازه های سست بنیان و شکستگی درختان نیز طی این مدت فراهم است.

هادی نژاد توصیه کرد بیماران قلبی عروقی در ساعت گرم روز از استقرار در فضای باز و تردد بپرهیزند و مردم نیز در زمان وقوع صاعقه از حضور در فضای باز و به ویژه در مزارع و مناطق مرتفع خوددداری کنند.

وی توصیه کرد شهروندان و گردشگران همچنین از استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه ها طی مدت فعالیت سامانه جوی بارشی و رعد و برق پرهیز کنند.

وی به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و بیان کرد: لوشان با ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و اسب بونی از توابع تالش با ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و کمترین دمای استان را طی ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای شهر رشت نیز بین ۱۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد طی شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.