تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 - 11:46
کد خبر : 61806

تولید سالانه بیش از ۵ تن پیله تر ابریشم در رضوانشهر

تولید سالانه بیش از ۵ تن پیله تر ابریشم در رضوانشهر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: حدود ۲۰۰ خانوار نوغاندار در این شهرستان، سالانه بیش از ۵ تن پیله تر ابریشم تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند. مسعود رزاقی روز شنبه اظهار داشت: باتوجه به قیمت تضمینی تعیین شده از سوی دولت و استقبال بسیار خوب از پرورش کرم

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: حدود ۲۰۰ خانوار نوغاندار در این شهرستان، سالانه بیش از ۵ تن پیله تر ابریشم تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

مسعود رزاقی روز شنبه اظهار داشت: باتوجه به قیمت تضمینی تعیین شده از سوی دولت و استقبال بسیار خوب از پرورش کرم ابریشم امسال ۳۰۰ جعبه تخم نوغان بین متقاضیان در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع نهال های اصلاح شده توت، در بین نوغانداران رضوانشهر و پره سر بیان کرد: سالانه حدود ۵ هزار اصله نهال توت بین متقاضیان و خانوار های نوغاندار این شهرستان توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم صنایع تبدیلی این صنعت را در سطح منطقه راه اندازی کنیم تا شاهد ابریشم بافی در رضوانشهر باشیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و هم اکنون بیش از ۲۰۰ خانوار به نوغانداری مشغول هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.