تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 - 8:59
کد خبر : 61760

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود مطرح کرد؛ افزایش استقبال کشاورزان به نوغانداری

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود مطرح کرد؛ افزایش استقبال کشاورزان به نوغانداری

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: بازار خوب خرید از پیله‌تر ابریشم موجب شد که امسال کشاورزان بیشتر از سال گذشته برای نوغانداری فعالیت کنند. محمدباقر قاسم‌پور گفت: استقبال نوغاندارن لنگرودی از خرید تخم نوغان امسال بیش از سال گذشته است. وی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۱۰۰ جعبه تخم نوغان در

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: بازار خوب خرید از پیله‌تر ابریشم موجب شد که امسال کشاورزان بیشتر از سال گذشته برای نوغانداری فعالیت کنند.

محمدباقر قاسم‌پور گفت: استقبال نوغاندارن لنگرودی از خرید تخم نوغان امسال بیش از سال گذشته است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۱۰۰ جعبه تخم نوغان در این شهرستان توزیع شده است و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان روز توزیع تخم نوغان در این شهرستان بیش از ۵۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران توزیع شود.

قاسم پور ادامه داد: افزایش قیمت خرید پیله‌تر ابریشم از نوغانداران موجب شده است که هر ساله به فعالیت افراد برای پرداختن به نوغانداری در این شهرستان افزوده شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته هر کیلو پیله‌تر ابریشم ۷۰ هزار تومان خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر صدهزار تومان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود خاطرنشان کرد: فروش پیله تر ابریشم درآمد جانبی بسیار خوبی برای برنجکاران ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: لنگرود قطب نوغانداری گیلان است و پیله های‌تر پرورش یافته در صنایع داروسازی و هنر صنعت فرشبافی، چادرشب بافی و دیگر صنایع دستی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لنگرود گفت: در پرورش کرم ابریشم تمام افراد خانواده در کنار هم در این حرفه مشغول به کار هستند و در در مراحل اولیه ۸۰ درصد کار برعهده زنان است و در زمان برگ دهی و تلمبار، مردان خانواده در این بخش فعال می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.