تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 18:33
کد خبر : 61475

کشت نشا در ۲۲۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان پایان یافت

کشت نشا در ۲۲۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان پایان یافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت نشا در اراضی شالیزاری استان تقریبا رو به اتمام است و تا کنون بیش از ۹۵ درصد شالیزارها نشاکاری شده است. ابراهیم اکبرزاده روز سه شنبه در این باره افزود: این میزان افزون بر ۲۲۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت نشا در اراضی شالیزاری استان تقریبا رو به اتمام است و تا کنون بیش از ۹۵ درصد شالیزارها نشاکاری شده است.

ابراهیم اکبرزاده روز سه شنبه در این باره افزود: این میزان افزون بر ۲۲۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان را شامل می شود که تاکنون نشاء برنج در آنها انجام شده است.

وی اظهار داشت: کار نشاء برنج تا چند روز آینده در این استان به پایان می رسد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه کار وجین در مرحله بعد از نشاء انجام می شود، به کشاورزان توصیه کرد: قبل از وجین از کودهایی شامل پتاسه یا اوره در شالیزارها استفاده کنند تا کود به خوبی با خاک مخلوط و برنج از آن بهره گیرد.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.