تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1399 - 16:32
کد خبر : 61312

آبشار سوباتان تالش در فهرست آثار ملی ثبت شد

آبشار سوباتان تالش در فهرست آثار ملی ثبت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار تالش گفت: آبشار ورزان یا سوباتان این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و دستگاه‌های متولی با معرفی علمی و هنری این اثر، از جاذبه‌های آن برای رونق گردشگری استفاده کنند. سید عیسی مهدوی روز شنبه در آئین رونمایی از ورقه ثبت آبشار در فرمانداری تالش اظهار

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار تالش گفت: آبشار ورزان یا سوباتان این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و دستگاه‌های متولی با معرفی علمی و هنری این اثر، از جاذبه‌های آن برای رونق گردشگری استفاده کنند.

سید عیسی مهدوی روز شنبه در آئین رونمایی از ورقه ثبت آبشار در فرمانداری تالش اظهار کرد: آبشار سوباتان در روستای ورزان این شهرستان قرار دارد و قدمت آن به دوره یخچالی و چهارم زمین شناسی بر می گردد و به شماره ۶۶۱ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی ادامه داد: این آبشار در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان است و با زیبایی های خاص خود در جذب مسافر و گردشگر تاثیر بسزایی دارد.

فرماندار تالش ثبت آثار طبیعی و گردشگری در فهرست آثار ملی را گامی برای اعتلای میراث فرهنگی دانست و از دستگاه های متولی خواست، برای معرفی این قبیل آثار، کارهای مطلوبی انجام دهند.

وی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش باید با تهیه تابلوها و بنرهای متنوع از آثار و نقاط گردشگرپذیر، به اقتصاد گردشگری تحول بخشد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.