تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399 - 23:00
کد خبر : 61285

تاخیر در گلدهی نادرترین گل جهان در رودبار

تاخیر در گلدهی نادرترین گل جهان در رودبار

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به دلیل سرمای اردیبهشت ماه امسال، گل دهی سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گل های جهان به تعویق افتاد. محمدعلی صدیق عربانی گفت: شهرستان رودبار زیستگاه گل سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گل های جهان است که از گونه‌های ارزشمند

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به دلیل سرمای اردیبهشت ماه امسال، گل دهی سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گل های جهان به تعویق افتاد.

محمدعلی صدیق عربانی گفت: شهرستان رودبار زیستگاه گل سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گل های جهان است که از گونه‌های ارزشمند گیاهی محسوب می‌شود.

وی افزود: زیبایی منحصر به فرد این گل هرساله گردشگران زیادی را به این شهرستان جذب می کرد که امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت تجمعات، نه تنها جشنواره گلدهی سوسن چلچراغ برگزار نخواهد شد، بلکه بازدید از این گل و رویشگاهش نیز ممنوع است.

عربانی خاطرنشان کرد: به طور معمول هر ساله در این ایام شاهد گل‌ دهی سوسن چلچراغ بودیم اما امسال به دلیل سرمای اردیبهشت ‌ماه زمان این گل دهی به تعویق افتاده و پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده شاهد گل‌دهی سوسن چلچراغ باشیم.

وی با بیان اینکه جمعیت مطلوب سوسن چلچرغ در رودبار بیش‌تر در روستای داماش واقع شده است گفت: گل سوسن چلچراغ با نام علمی (Lilium ledebourii) تنها گلی است که از سال ۱۳۵۵ طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست با عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده و تحت حفاظت قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.