تاریخ انتشار : یکشنبه 4 خرداد 1399 - 20:51
کد خبر : 61282

افزایش ۳۰ درصدی کشت ارقام پرمحصول در گیلان

افزایش ۳۰ درصدی کشت ارقام پرمحصول در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج در گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت. علی درجانی در جمع خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت ارقام پرمحصول برنج در گیلان از ۲۱ هزار و ۳۸۱ هکتار با ۳۰ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۷۹۵ هکتار رسید. وی با بیان

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج در گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت.

علی درجانی در جمع خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت ارقام پرمحصول برنج در گیلان از ۲۱ هزار و ۳۸۱ هکتار با ۳۰ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۷۹۵ هکتار رسید.

وی با بیان اینکه با همت کشاورزان، شرایط مناسب آب و هوایی و سازگار با کشت برنج و نیز خاک حاصلخیز، امسال سال زرعی بهتری در مقایسه با پارسال خواهیم داشت، افزود: ارقام پرمحصول رش، گوهر، آنام، گیلانه، خزر و شیرودی امسال در شالیزارهای استان کاشته شده است.

درجانی بابیان اینکه پراکنش میزان ارقام پرمحصول برنج در همه شهرستانهای استان تقریبا به طور یکسان است، ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با دانش بومی و ظرفیتهای دانشگاهی و تحقیقاتی که در استان وجود دارد، به توسعه هر چه بیشتر کشاورزی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی، گیلان ۲۳۸ هزار و ۱۲ هکتار سطح زیر کشت برنج دارد که بیش از ۳۰۰ هزار بهره بردار، مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: ارقام کیفی و بومی هاشمی، علی کاظمی، بی نام و صدری در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان کشت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.