تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 - 17:43
کد خبر : 61156

سقوط هواپیمای مسافربری در کراچی پاکستان

سقوط هواپیمای مسافربری در کراچی پاکستان

جارستان به نقل از ایران آنلاین؛ یک فروند هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کراچی در جنوب پاکستان سقوط کرد. سازمان هوانوردی پاکستان در تازه‌ترین گزارش خود از کار افتادن موتور، بازنشدن چرخ ها و نقص فنی را عامل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) با ۱۰۷ مسافر و خدمه اعلام کرده است.

جارستان به نقل از ایران آنلاین؛ یک فروند هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کراچی در جنوب پاکستان سقوط کرد. سازمان هوانوردی پاکستان در تازه‌ترین گزارش خود از کار افتادن موتور، بازنشدن چرخ ها و نقص فنی را عامل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) با ۱۰۷ مسافر و خدمه اعلام کرده است.

هواپیمای حادثه دیده ایرباس ۳۲۰ اعلام شده که از شهر لاهور عازم کراچی بود.

گفته می‌شود این هواپیما که قبل از فرود دچار حادثه شده ۹۹ مسافر داش که احتمال می‌رود ۶ نفر از آن‌ها جزو شخصیت‌های خاص باشند. همچنین ۸ خدمه این هواپیما نیز در حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش تسنیم به نقل از جیو تی وی، سقوط این هواپیما در نزدیکی شهر کراچی و در یک منطقه مسکونی اتفاق افتاده و دود ناشی از آتش گرفتن هواپیما تا کیلومترها دورتر دیده می‌شود.

سقوط هواپیمای روی منازل مسکونی باعث تخریب برخی منازل نیز شده است و امدادگران خود را به منطقه حادثه رسانده‌اند تا مصدومان احتمالی را نجات دهند.
به گزارش ایسنا، این هواپیمای ایرباس A۳۲۰ که از لاهور به سمت کراچی می‌آمده کمی پیش از فرود در منطقه “باغ جناح” در نزدیکی شهر “ملیر تاون” کراچی سقوط کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرده که ارتباط این هواپیما با آن‌ها یک دقیقه پیش از سقوط قطع شده بود.
به گزارش یورونیوز، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در توئیتی نوشت که از این حادثه شوکه و ناراحت شده است. وی تاکید کرد که تحقیقات در این زمینه به سرعت آغاز می‌شود.

این سانحه هوایی چند روز پس از آغاز پروازها در پاکستان که به خاطر شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمده بودند، اتفاق افتاد.

به گزارش ایرنا، لحظاتی پیش شبکه‌های خبری پاکستان گزارش دادند رئیس بانک پنجاب که یکی از سرنشینان هواپیمای حادثه دیده در کراچی بود، به شکل معجزه آسا زنده مانده و هم اکنون در بیمارستان در شرایط پایدار بسر می‌برد.

برخی از شاهدان عینی از محل حادثه به خبرنگاران گفتند: بخش انتهای بدنه هواپیما اولین برخورد آن با زمین بوده و پس از آن تیم‌های امداد و نجات پیش بینی می‌کنند که برخی از سرنشینان این هواپیما که در قسمت جلوی هواپیمای بودند، احتمال زنده بودن آنان زیاد است.

*نگاهی به تاریخ سوانح هوایی در پاکستان

  • ۲۰ می‌ ۱۹۶۵/ ۳۰ اردیبشهت ۱۳۴۴، سقوط بویینگ ۷۰۷ متعلق به شرکت هوایی دولتی پاکستان (پی. آی. ‌ای) در فرودگاه قاهره با ۱۲۴ کشته.
  • ۶ آگوست ۱۹۷۰/ ۱۵ مرداد ۱۳۴۹، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در اسلام آباد با ۳۰ کشته.
  • ۸ دسامبر ۱۹۷۲/ ۱۷ آذر ۱۳۵۱، سقوط فوکر اف. ۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در راولپندی با ۲۶ کشته.
  • ۲۶ نوامبر ۱۹۷۹/ ۵ آذر ۱۳۵۸، سقوط بویینگ ۷۰۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای حامل حجاج پاکستانی در فرودگاه جده با ۱۵۶ کشته.
  • ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶/ اول آبان ۱۳۶۵، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در پیشاور با ۱۳ کشته.
  • ۱۷ آگوست ۱۹۸۸/۲۶ مرداد ۱۳۶۷، سقوط هواپیمای نظامی سی۱۳۰ آمریکایی در بهاولپور پنجاب با ۳۲ کشته از جمله ژنرال ضیاء الحق حاکم نظامی وقت پاکستان و سفیر اسبق آمریکا در اسلام آباد
  • ۲۵ آگوست ۱۹۸۹/ ۳ شهریور ۱۳۶۸، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در شهر گیلگیت در شمال این کشور با ۵۴ کشته.
  • ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۲/ ۶ مهر ۱۳۷۱، سقوط ایرباس‌ای -۳۰۰ در کاتاماندو پایتخت نپال با ۱۶۷ کشته.
  • ۱۹ فوریه ۲۰۰۳/ ۳۰ بهمن ۱۳۸۱، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در منطقه کوهات در شمال غرب این کشور با ۱۷ کشته از جمله ژنرال مصحف علی فرمانده وقت نیروی هوایی پاکستان و همسرش.
  • ۲۴ فوریه ۲۰۰۳/ ۵ اسفند ۱۳۸۱، سقوط هواپیمای خصوصی سیسنا بی-۴۰۲ در دریای عرب نزدیک کراچی پاکستان با ۹ کشته.

-۱۰ جولای ۲۰۰۶/ ۱۹ تیر ۱۳۸۵ سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای با ۴۱ کشته.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.