تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 19:00
کد خبر : 61088

۴۹ هزار تن برگ سبز چای در گیلان خریداری شده است

۴۹ هزار تن برگ سبز چای در گیلان خریداری شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان چای کشور گفت: از نهم اردیبهشت ماه تا کنون ؛ ۴۹ هزار تن برگ سبز از چایکاران گیلان خریداری شده که این میزان نسبت به سال گذشته نشان دهنده افزایش ۴ درصدی است. جبیب جهانساز روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در رشت با شرایط مطلوب امسال

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان چای کشور گفت: از نهم اردیبهشت ماه تا کنون ؛ ۴۹ هزار تن برگ سبز از چایکاران گیلان خریداری شده که این میزان نسبت به سال گذشته نشان دهنده افزایش ۴ درصدی است.

جبیب جهانساز روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در رشت با شرایط مطلوب امسال برای مزارع چای اظهار داشت : امسال می توانیم جهش تولید را در این بخش داشته باشیم .

وی با اشاره به حمایت های انجام شده دولت از چایکاران بویژه طی دو سال اخیر افزود: قیمت تضمینی برگ سبز امسال ۵۰ درصد در درجه یک و ۲۷ درصد در درجه ۲ّ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

جهانساز گفت: میانگین خرید چای روزانه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تن بود و امسال میانگین خرید یک هزار و ۸۵۱ تن می باشد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته صرفه اقتصادی برای چایکار وجود نداشت، تصریح کرد: با تلاش های انجام شده ۷۸ میلیارد تومان ذخیره داریم و امسال ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

چهانساز اظهار کرد:ّّعملیات بهزراعی چای امسال از هر سال مهیاتر بوده است که در همین راستا سال گذشته سه برابر سال های قبل از آن تسهیلات در اختیار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال میانگین چای موجود در هر کارخانه ۳۰۲ تن بوده است، اظهار کرد: ۱۶۱ کارخانه فعال بوده است.

وی با بیان اینکه افزون بر۱۶ هزار هکتار ارضی استان زیر کشت چای است، تصریح کرد: امسال چین اول ما نسبت به سال گذشته پنج تا ۶ درصد افزایش دارد.

جهانساز همچنین از پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تا کنون برای خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته ۲۸ هزار تن چای تولید شد که پیش بینی می شود این میزان به ۳۱ هزار تن برسد.

استان گیلان و مازندران حدود ۲۵ هزار هکتار باغ های چای دارند که حدود ۹۰ درصد از این اراضی در استان گیلان واقع است .

۱۳ شهرستان گیلان تولید چای دارند که حدود ۵۰ هزار واحد خانوار یا بهره بردار در این عرصه هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.