تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 16:28
کد خبر : 60946

دفن روزانه زباله ها در سراوان رشت با بیش از ۳۰۰ تن ماسه

دفن روزانه زباله ها در سراوان رشت با بیش از ۳۰۰ تن ماسه

جارستان به نقل از ایرنا؛ خدمات شهری شهرداری رشت گفت: زباله های رشت و مناطق اطراف به صورت روزانه در منطقه سراوان دفن و با حدود ۳۰۰ تا ۳۳۰ تن شن و ماسه پوشانده می شود. بابک رمضانی روز سه شنبه در جلسه کمیته پسماند شهرستان رشت با تشریح اقدامات شهرداری رشت برای کاهش مشکلات

جارستان به نقل از ایرنا؛ خدمات شهری شهرداری رشت گفت: زباله های رشت و مناطق اطراف به صورت روزانه در منطقه سراوان دفن و با حدود ۳۰۰ تا ۳۳۰ تن شن و ماسه پوشانده می شود.

بابک رمضانی روز سه شنبه در جلسه کمیته پسماند شهرستان رشت با تشریح اقدامات شهرداری رشت برای کاهش مشکلات مردم در منطقه سراوان رشت افزود: عملیات سم پاشی در محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت از دیگر اقدامات شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه شیرابه در سروان رشت از پروژه مهم شهرداری برای کاهش مشکلات در محل دفن زباله هاست اظهار داشت: هفته جاری رئیس سازمان بازرسی و دادستان گیلان از مراحل عملیات احداث این تصفیه خانه بازدید کردند و طبق قولی که پیمانکار به دادستان داده، ظرف یک ماه آینده تست آزمایشی فعالیت تصفیه خانه شیرابه رشت انجام می شود و تا ۱۰ روز بعد از آن به بهره برداری می رسد.

رمضانی با اشاره به طلب شهرداری رشت از شهرداری های گیلان خاطر نشان کرد: از شهرداری های مختلف در ارتباط با کودآلی طلبکار هستیم چنانکه فقط شهرداری انزلی بالغ بر ۳ میلیاد تومان به ما بدهکار است و اگر این مبالغ پرداخت شود در حوزه پسماند می توانیم اقدامات بیشتری داشته باشیم.

وی درباره پروژه شهرداری رشت در تفکیک زباله از مبدا هم بیان داشت: شرکت مربوطه برای انجام این کار مشخص شده و از طریق حوزه حقوقی شهرداری رشت این موضوع در حال پیگیری است که با نهایی شدن آن اجرا می شود.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا گفت: یکی از راه های کاهش زباله در استان و شهرستان رشت توجه و فرهنگ سازی درباره تفکیک زباله از مبدا است.

محمدعلی ویشکایی با اشاره به مشکلات مردم در سروان رشت در سال های گذشته بابت دفن زباله از جمله آلودگی های ناشی از آن افزود: همه ما به مردم منطقه سراوان رشت بدهکاریم از اینرو اقدامات مربوط به کاهش مشکلات مردم در این منطقه باید روزانه و پیوسته تا رفع و کاهش مسائل انجام شود.

وی اظهار داشت: یکی از موارد ارزیابی مدیران محلی و شهری از سوی مردم، ساماندهی و انتقال به موقع زباله از سطح شهر است بنابراین دهیاران و شهرداران باید به جمع آوری زباله ها توجه ویژه داشته باشند.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت درباره بدهی شهرداری های شهرستان به شهرداری رشت خاطر نشان کرد: این مجموعه ها باید بدهی خود را به شهرداری رشت سریعتر پرداخت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در مواردی شیرابه زباله هنگام انتقال توسط ماشین های حمل زباله‌ در سطح خیابان های شهر ریخته می شود، اضافه کرد: این ماشین ها باید تعمیر شوند تا شاهد ریختن شیرابه در مسیر تا محل دفن زباله در سراوان نباشیم.

اهالی منطقه سراوان رشت بیش از سه دهه است که با معضل دفن زباله در جنگل‌های این منطقه مواجهند و تمامی آزارهای ناشی از انباشت زباله را تحمل می کنند که با تکمیل و راه اندازی تصفیه‌خانه شیرابه و دستگاه زباله‌سوز تا حدی این معضلات کاهش می یابد.

بر اساس آخرین آمارها، روزانه ۸۰۰ تا یک هزار تن زباله برای دفن به این محل انتقال داده می شود که دفن زباله در دل درختان سر به فلک کشیده سراوان رشت، بوی نامطبوع و وجود حشرات موذی در منطقه و هر چند وقت یکبار اعتراضات مردم این منطقه موجب می شود.

چنانکه در سال ۹۶ تعدادی از اهالی در اعتراض به وضعیت نابسامان دفن زباله با تجمع در مقابل درب ورودی محل انباشت زباله راه عبور ماشین های حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و قول آنان برای رفع مشکل تجمع خاتمه یافتو اینک با وعده های مسئولان به زودی تصفیه خانه شیرابه های این زباله ها راه اندازی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.