تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 14:26
کد خبر : 60936

کشت فلفل سبز در آستانه اشرفیه به پایان رسید

کشت فلفل سبز در آستانه اشرفیه به پایان رسید

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از پایان کشت فلفل سبز در ۹۰ هکتار از باغهای این شهرستان خبر داد. حمیدرضا سلیمانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه کشت فلفل سبز همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه توسط کشاورزان منطقه انجام می شود افزود: برداشت این محصول از اوایل مردادماه آغاز و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از پایان کشت فلفل سبز در ۹۰ هکتار از باغهای این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه کشت فلفل سبز همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه توسط کشاورزان منطقه انجام می شود افزود: برداشت این محصول از اوایل مردادماه آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه پیدا می کند.

وی گورابجوار ، پرکاپشت مهدیخانی ، پرکاپشت یاورزاده ، تمچال، دهسر و استخر بیجار را از مهمترین مراکز تولید فلفل سبز این شهرستان دانست ادامه داد: بطور متوسط سالانه در هر هکتار از باغات این شهرستان حدود ۱۵ تن فلفل سبز برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه از هر بوته فلفل سبز می توان بیش از ۱۰ بار محصول برداشت کرد افزود: کشت و تولید فلفل سبز با توجه به تعداد برداشت آن ، یکی از منابع مهم درآمد کشاورزان منطقه به شمار می رود ، ضمن آنکه این محصول در بازار مصرف نیز مورد توجه قرار دارد.

سلیمانی با اشاره به خاصیت غذایی فلفل سبز گفت: این محصول کشاورزی علاوه بر خام خواری در تهیه انواع ترشیجات مورد استفاده قرار می گیرد .

وی یادآور شد: همچنین کشت انواع لوبیا نیز با آغاز فصل بهار در بیش از ۹۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

وی از پاچ باقلا ، چشم بلبلی و چیتی به عنوان مهمترین انواع محصول لوبیای این منطقه یاد و اضافه کرد: برداشت بهاره انواع لوبیا از اواخر خردادماه در سطح باغهای این شهرستان انجام می گیرد.

سلیمانی با اشاره به آغاز فصل زراعی جدید نیز گفت: تاکنون نشاء برنج در ۸۵ درصد از مزارع این شهرستان بصورت مکانیزه و سنتی انجام شده و در ۹۴ درصد اراضی منطقه نیز عملیات آب تخت توسط کشاورزان صورت گرفته است.

شهرستان آستانه اشرفیه دارای حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی است که از این میزان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار به کشت برنج و ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار نیز به کشت بادام زمینی اختصاص دارد.

مابقی زمین های کشاورزی در این شهرستان نیز به کشت صیفی جات، چای ومرکبات اختصاص دارد .

این شهرستان با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.