تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 22:55
کد خبر : 60727

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه خبر داد؛ برخورد جدی با مسدودکنندگان مسیر مهاجرت آبزیان در سفیدرود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه خبر داد؛ برخورد جدی با مسدودکنندگان مسیر مهاجرت آبزیان در سفیدرود

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: با صیادان متخلفی که با تورآلات مسیر مهاجرت آبزیان را مسدود می کنند، برخودر جدی صورت خواهد گرفت. جعفر میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رودخانه سفیدرود از کم‌نظیرترین زیستگاه‌های آبی حوزه جنوبی دریای خزر است که از لحاظ اکولوژیکی

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: با صیادان متخلفی که با تورآلات مسیر مهاجرت آبزیان را مسدود می کنند، برخودر جدی صورت خواهد گرفت.

جعفر میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رودخانه سفیدرود از کم‌نظیرترین زیستگاه‌های آبی حوزه جنوبی دریای خزر است که از لحاظ اکولوژیکی نقش بسیار مهمی در بقای نسل انواع زیست‌مندان بزرگترین دریاچه دنیا دارد.

وی افزود: دست‌اندازی و طمع برخی صیادان متخلف که در آغاز فصل تولید مثل آبزیان و مسدود کردن مسیر مهاجرت آبزیان توسط تورآلات و صید غیرمجاز باعث می‌شود، صدمات جبران ناپذیری به ذخایر این گونه‌های بسیار ارزشمند وارد شود و حتی در خطر انقراض قرار بگیرند.

میرزایی خاطرنشان کرد: تردد قایق های موتوری در رودخانه سفیدرود به دلیل وضعیت جغرافیایی و نوسان جریان آب در فصول مختلف معمولا با دشواری رو به روست و این امر باعث می‌شود تا دسترسی مامورین به مناطق مختلف طول مسیر آن به راحتی میسر نباشد و صیادان متخلف اغلب با سواستفاده از این وضعیت به دام‌گستری برای صید غیرمجاز انواع ماهیان از جمله ماهیان خاویاری اقدام می‌کنند.

وی از پاکسازی بیش از ۲۰ کیلومتر از طول رودخانه سفیدرود در یک عملیات مشترک خبر داد و گفت: در این عملیات مشترک که توسط مامورین یگانهای حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه، اداره کل، اداره پارک ملی بوجاق و همراهی یگان انتظامی این شهرستان انجام شد، انواع تور آلات صیادی ویژه صید ماهیان خاویاری همچون آخان دام، یکصد حلقه قرماق، لاکش، دام‌های زیرآبی و تعدادی ساچوک و سالیک در محدوده کیاشهر تا پل بزرگ آستانه کشف و ضبط شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه تصریح کرد: با هماهنگی انجام گرفته با دستگاه قضایی بخشی از مسیر رودخانه سفیدرود در حوزه این شهرستان، پایش و پاکسازی شد و مامورین یگان حفاظت محیط زیست از خشکی و رودخانه نسبت به جمع آوری ادوات غیرمجاز اقدام کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.