تاریخ انتشار : جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 13:43
کد خبر : 60321

فلسفه کار در روابط عمومی تکیه بر مردمداری و اخلاق حرفه ای است

فلسفه کار در روابط عمومی تکیه بر مردمداری و اخلاق حرفه ای است

جارستان: در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه (( روز روابط عمومی و ارتباطات )) ، طی یادداشتی جایگاه و اهمیت این حوزه توسط روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان تشریح شد. در این یادداشت آمده است: شناخت فعالیتها و اهداف هرسازمان و تشکیلاتی منوط به حضور افراد یا واحدی است تا بوسیله آن قابلیتها و

جارستان: در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه (( روز روابط عمومی و ارتباطات )) ، طی یادداشتی جایگاه و اهمیت این حوزه توسط روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان تشریح شد.

در این یادداشت آمده است: شناخت فعالیتها و اهداف هرسازمان و تشکیلاتی منوط به حضور افراد یا واحدی است تا بوسیله آن قابلیتها و توانائیهای آن سازمان به مردم منتقل و نقطه نظرات و پیشنهادات آنان به مسئولان منعکس شود از این رو روابط عمومی ها بعنوان حلقه واسط ، متولیان این رسالت مهم بوده و نقش پل ارتباطی میان مردم و دستگاهها را برعهده دارند.

در این نگاه روابط عمومی بعنوان مرجعی جهت تفسیرو توضیح بیشتر پابه عرصه اجتماع نهاده است تا با کوششی مدبرانه برای ترغیب مردم یا نفوذ درافکار عمومی، وظیفه سنجش جامعه و تعیین برنامه جهت جلب تفاهم و مقبولیت عامه را ایفا نماید.

نکته حائز اهمیت اینکه کار روابط عمومی خدمت به مدیریت است نه شخص مدیر و از این رو ارتباطات و رسانه ها بعنوان ابزارها و یکی از فنون انتقال اطلاعات ، افکارورفتارهای انسانی گره خورده با این مقوله بوده و در واقع روابط عمومی وظیفه اش بررسی و توجه به چگونگی نیازها و انتظارات جامعه هدف است.

تبادل اطلاعات، اقناع و هماهنگی را عناصر اصلی کار روابط عمومی میدانند پس از این نگاه اطلاع رسانی واقعی به مخاطبان وکسب نظرات آنان بمنظور ایجاد حسن تفاهم ( اطلاع یابی ) زیربنای دیگر مولفه ها بوده و از منظری دیگر روابط عمومی صدای مردم و درجوامع توسعه یافته نهاد کاهش دهنده فاصله میان مردم و سازمانها میباشد.

ایجاد یک تصویر ذهنی مطلوب دراذهان عمومی و از سوی دیگر پی بردن به چکونگی افکار و خواسته های اجتماعی ازوظایف روابط عمومی هاست . به بیان دیگر خط کش اندازه گیری میزان موفقیت سازمانهای پیشروومدیران موفق با میزان توجه به جایگاه روابط عمومی و پاسخگویی به مشتریان درجه بندی شده است .

شناسایی انتظارات مخاطبان، اجرای مشتری مداری و تکریم آنان و مهندسی افکارعمومی توسط این حوزه، عنصرموفقیت سازمانها درعصرغلظت بروکراسی و تنوع مشتری و خدمات میباشد.

روابط عمومی موفق بعنوان پل ارتباطی میان سازمان و افکارعمومی و بمنزله ویترین توانمندیهای سیستم ، اتمسفرپیرامون مجموعه را تشکیل داده وجلوگیری کننده ازرسیدن تشعشعات خطرآفرین برای سازمان است .

توربین خاموش سازمانها در دنیای مترقی امروز و رقابت نزدیک مجموعه های پیشرو با نسیم ملایم روابط عمومی پویا درنهرجاری جامعه به حرکت درآمده و با تلفیق فن و هنر آشنایی با تکنیک های ارتباطات و دانش علوم اجتماعی در قلمرو ارزشها و اصول انسانی با نگاه اخلاق مدار و حرفه ای در پیشبرد اهداف گام مینهد .

روابط عمومی درشکل کارآمد با تغذیه اطلاعاتی مدیران ، ضریب واکنش پذیری آنان را درتصمیم گیری درون و برون سازمانی افزایش داده و بعنوان بازوی مدیریت عمل میکند .

تلطیف روابط ، تنظیم افکارعمومی ، تدارک تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع ، برنامه ریزی و اطلاع رسانی ازدیگر وظایف روابط عمومی هاست .

در واقع باید پذیرفت که روابط عمومی مرکز اطلاعات ، مخزن ، جستجوگر ، پردازش کننده و توزیع کننده اطلاعات و سخنگوی سازمان و هماهنگ کننده فعالیتهای ارتباطی مدیریت بمنظور کسب تفاهم بامخاطبان و تداوم آن است و میتواند نقش حلقه مفقوده میان سازمان و جامعه راایفا کند .

فلسفه کار در روابط عمومی ، تکیه بر مردمداری و اخلاق حرفه ای بوده و نظرسنجی ، افکارسنجی و آسیب شناسی ، درکنار اجتناب از سیاه نمائی یا بزرگنمایی و تمرکز بر واقعیات و اتخاذ رویکرد تحلیل گر بجای تبیین گری صرف و یا توجیه نمودن مسائل از دیگر خصلتهای روابط عمومی های موفق میباشد

مهمترین کار روابط عمومی فرهنگ سازی است که اهمیت این مقوله آنرا تبدیل به روح یک سازمان نموده تا اینکه به مثابه نبض مجموعه نمایانگر رشد یا چالش آن خواهد بود .

روابط عمومی بعنوان هنرهشتم پنجره ای است که ازسازمان به روی جامعه باز میگردد و بهترین شاخص پاسخگو بودن تلقی شده و شاهکار خود را نه با کلام بلکه بارفتارو عملکرد منعکس میکند .

استطاعتهای بدنی ( تبحر ) ، عقلانی ( تدبر) و عرفانی ( توکل ) معیار سنجش اعتبار روابط عمومی ها بوده و به مثابه سلسله اعصاب ، قلب تپنده ومغزمتفکر هوشیار هرسازمان میباشد .

روابط عمومی بمنزله خونی است که دررگهای یک سازمان جاری میگردد تا تغذیه مجموعه راامکانپذیروادامه حیات آنرا راحت تر نماید یا به مثابه روغنی که دنده های حرکت سازمان را روانتر نموده و ازاصطکاک مجموعه با بیرون جلوگیری میکند به تعبیر دیگر شاید بتوان ادعا نمود روابط عمومی همچون کاتالیزوری است که واکنشهای درون و برون سازمانی را تسریع مینماید .

روابط عمومی پیستون موتور محرکه هرسازمان است که اگرتوجیه گر باشد صرفاً روحیه دفاع دارد ، اگر توضیح گر باشد فقط به ارائه گزارش و عملکرد خنثی و منفعلانه میپردازد ولی اگر تحلیل گر باشد کاملترین شکل خود را دنبال میکند .

و در پایان باید اذعان داشت روابط عمومی ابزار کالبدشکافی انتظارات مخاطبان و جامعه است که با مهندسی ارتباطات ، تنویر افکار و تلطیف روابط را میسر میسازد پس روابط عمومی موفق خط کش اندازه گیری و وسیله سنجش عملکرد درست یک سازمان بوده و در اعتلای سیستم نقشی بی بدیل و اثرگذار داراست .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.