تاریخ انتشار : جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 12:17
کد خبر : 60311

لایروبی ۳۲ هکتار از آب بندان های رضوانشهر

لایروبی ۳۲ هکتار از آب بندان های رضوانشهر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر گفت: برای سال زراعی جاری ۳۲ هکتار از آب بندان های این شهرستان لایروبی، مرمت، بازسازی و بازوسازی شدند. مهندس مسعود رزاقی روز جمعه در این باره افزود: با هدف تأمین و ذخیره سازی آب کشاورزی، ۱۸ پهنه از آب بندان های رضوانشهر و پره سر به

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر گفت: برای سال زراعی جاری ۳۲ هکتار از آب بندان های این شهرستان لایروبی، مرمت، بازسازی و بازوسازی شدند.

مهندس مسعود رزاقی روز جمعه در این باره افزود: با هدف تأمین و ذخیره سازی آب کشاورزی، ۱۸ پهنه از آب بندان های رضوانشهر و پره سر به مساحت کلی ۳۲ هکتار، لایروبی، مرمت، بازسازی و بازوسازی شد و در این راستا به میزان ۲۵۳ هزار متر مکعب آب سطحی به ذخایر آب بندان های این مناطق اضافه شد.

وی هزینه انجام شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر با اشاره به اجرای طرح های مختلف فنی و زیربنایی از محل اعتبارات استانی و ملی، بیان کرد: برای اجرای ۸ طرح عام المنفعه کشاورزی و دامپروری در این شهرستان، مبلغ ۲ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ضمن برشمردن طرح های اجرا شده از محل اعتبارات استانی در سطح رضوانشهر و پره سر گفت: برای احداث پروژه دیواره حفاظتی ایستگاه پمپاژ سید محمد شفیع به مبلغ ۷۰ میلیون تومان، مرمت و ترمیم کانال آب بر عمومی روستای صفرمحله، به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان، بهسازی حمام ضد کنه روستای زندانه- روشنده و جهانگیریه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و همچنین تعمیر ساختمان اداری جهاد کشاورزی ۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های ملی نیز گفت: اجرای طرح لایروبی آب بندان ها، پروژه آبیاری کم فشار روستای سید محمد شفیع و همچنین اجرای طرح آبیاری کم فشار روستای رودکنار پره سر در مجموع به میزان یک میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و دارای بیش از ۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت انواع برنج می باشد و بیش از ۱۲ هزار خانوار این منطقه به کشت برنج مشغول هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.