تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 - 14:58
کد خبر : 60094

شالیزارهای رشت قربانی آلودگی هوا در دیگر استان ها

شالیزارهای رشت قربانی آلودگی هوا در دیگر استان ها

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: تقاص بدی هوای استان دیگر را نباید شالیزارها پس بدهند. مسعود اسدی‌پرور با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گفت: تاکنون نشاء برنج در ۴۳ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: تقاص بدی هوای استان دیگر را نباید شالیزارها پس بدهند.

مسعود اسدی‌پرور با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گفت: تاکنون نشاء برنج در ۴۳ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی در خصوص میزان خزانه‌گیری با اشاره به اینکه به دلیل سرمای بهاره امسال بخشی از خزانه‌های برنج این شهرستان آسیب دید، افزود: کشاورزان بلافاصله برخی از خزانه‌های آسیب‌دیده را دوباره احیا کردند.

اسدی پرور ادامه داد: اغلب نشاء‌های انجام شده در شهرستان رشت به صورت مکانیزه است و این امر بسیار در مقابله با کرونا برای برنجکاران مفید است.

وی افزود: برای دیگر مواری که نمی‌توان نشاء مکانیزه در شالیزارها انجام داد، توصیه جدی شده است که از کارگران غیربومی اصلا استفاده نشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: در حال حاضر برنجکاران همکاری خوبی با ما دارند و به صورت خانوادگی کار نشاء دستی را انجام می‌دهند تا با کرونا ویروس مقابله کنند.

اسدی‌پرور خاطرنشان‌ کرد: به طور میانگین سالانه ۱۶۰ هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود و همه تلاش ما این است شالیزارهای این شهرستان را برای تولید برنج کشور حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: شالیزارهای شهرستان رشت به دلیل در مرکز استان قرار گرفتن بسیار مورد تهدید تغییرکاربری هستند و برخی از سودجویان طمع تبدیل این شالیزارها را به ویلا دارند که به شدت با آنها برخورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به اینکه تقاص بدی و هوای برخی از استانها را نباید اراضی کشاورزی حاصلخیز پس بدهد، گفت: با گشت‌های شبانه روزی نظارت می‌کنیم تا ساخت و ساز در هیچ شالیزاری انجام نشود.

وی افزود: خاک ارزشمند شالیزارها بسیار برای تامین امنیت غذایی کشور مهم هستند و حتی با کسانی که فکر کشت نکردن برنج در زمین شان را نداشته باشند، برخورد جدی می‌کنیم.

اسدی‌پرور تصریح کرد: به صورت موردی برنجکارانی هستند که تاکنون دو اخطار برای نکاشت گذاشتن شالیزارهایشان گرفته اند و در صورتی که اخطار سوم به صاحبان این شالیزارها داده شود و همچنان بی توجه باشند، طی مراحل قانونی شالیزارها از آنها گرفته خواهد شد و به افرادی واگذار می شود، که کشت برنج را در این اراضی انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.