تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 - 14:54
کد خبر : 60091

منتخب مردم رودبار در مجلس مطرح کرد؛ زیرساخت لازم برای برندسازی زیتون وجود دارد/ رانش زمین معضل جدی رودبار

منتخب مردم رودبار در مجلس مطرح کرد؛ زیرساخت لازم برای برندسازی زیتون وجود دارد/ رانش زمین معضل جدی رودبار

جارستان به نقل از ایسنا؛ منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم گفت: در شهرستان رودبار با وجود زیرساخت‌هایی نظیر شهرک صنعتی لوشان، خرشک و کارخانجات زیتون و روغن‌کشی زیرساخت‌ لازم برای برندسازی وجود دارد. مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رودبار، اظهار کرد: توسعه متوازن در استان زمانی محقق می‌شود که هر شهرستان

جارستان به نقل از ایسنا؛ منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم گفت: در شهرستان رودبار با وجود زیرساخت‌هایی نظیر شهرک صنعتی لوشان، خرشک و کارخانجات زیتون و روغن‌کشی زیرساخت‌ لازم برای برندسازی وجود دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رودبار، اظهار کرد: توسعه متوازن در استان زمانی محقق می‌شود که هر شهرستان با تکیه بر پتانسیل‌هایی که دارد در مسیر توسعه گام بردارد.

منتخب مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: زیتون یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور در شهرستان رودبار است که فقط به همین تک محصول خلاصه نمی‌شود زیرا انواع فرآورده‌های آن نظیر روغن، کنسرو و … در بازارهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برندسازی زیتون و فرآورده‌های آن، گفت: برندسازی زمانی اتفاق می‌افتد که کیفیت تقویت شود و ارتقای کیفیت نیز مستلزم تقویت کار پژوهشی و علمی است. در شهرستان رودبار با وجود زیرساخت‌هایی نظیر شهرک صنعتی لوشان، خرشک و کارخانجات زیتون و روغن‌کشی زیرساخت‌ لازم برای برندسازی وجود دارد.

چگینی با تاکید بر اینکه برندسازی نیازمند کیفیت قوی است، تصریح کرد: برندسازی زمانی اتفاق می‌افتد که محصول قابل رقابت با نمونه خارجی بوده و در عرصه صادرات قابل معرفی باشد.

منتخب مردم رودبار در مجلس با تاکید بر اینکه معتقدم اگر قرار است توسعه متوازن در استان انجام شود باید پیشرفت متوازن در همه بخش‌ها، شهرها و روستاها اتفاق بیافتد، تصریح کرد: امروز ما در بخش‌های مختلف استان نتوانستیم توسعه متوازن را هدایت و مدیریت کنیم که بخشی از این عدم توسعه به پیگیری‌های ملی و بخشی هم به مدیریت استان یا شهرستان برمی‌گردد. رودبار با وجود معادن طبیعی و خدادادی جایگاه ویژه‌ای در استان دارد، اما فقر اقتصادی در نقطه نقطه شهرستان بیداد می‌کند.

رانش کوه معضل جدی در رودبار

وی با اشاره به اینکه امروز در بیش از ۳۹ نقطه شهرستان رانش‌های متعدد داریم که از صبر و تحمل مردم خارج شده، اضافه کرد: رانش کوه یک معضل جدی است که برای شهرستان و استان تهدید محسوب می‌شود، حتی بخش‌هایی از جاده‌های مواصلاتی شهرستان تخریب شده‌اند که باعث شده تعدادی از راه‌های دسترسی مردم از بین رفته، این موضوع نیازمند پیگیری استان و اختصاص اعتبار لازم است.

چگینی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی در رانش‌، بحث کوه‌خواری و استفاده نامناسب از منابع طبیعی در شهرستان است. متاسفانه بسیاری از معادن دارای پوشش گیاهی و جنگلی بوده و به افرادی واگذار شده که هیچ اطلاعی از زمین‌شناسی ندارند و صرفا منافع و منفعت طلبی را در نظر می‌گیرند.

منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم برجسته‌سازی نکردن مشکلات رودبار را یکی از معضلات این شهرستان دانست و گفت: چرا امروز رودبار به شهرستان مهاجرت‌گریز تبدیل شده؟! علت آن در نظر نگرفتن و یا عدم رسیدگی به زیرساخت‌ لازم در شهرستان است. شهرستان رودبار که از دیرباز به عنوان مهاجرپذیر محسوب می‌شده امروز به دلیل نیمه تعطیل شدن کارخانجات، بیکاری و مشکل معیشتی همه به دنبال مهاجرت از این شهرستان هستند. در حالیکه اگر از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی شهرستان استفاده بهینه شود، معضل بیکاری نخواهیم داشت و شاهد افزایش مهاجرت از شهرستان نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه تولید سیمان یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان است که با حمایت و سرمایه‌گذاری در این بخش به خودکفایی رسیده است، ادامه داد: شهرستان رودبار تنها منطقه خشک استان است که اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود می‌تواند رونق و توسعه را سطح استان و در بخش‌های مربوطه را نیز رقم بزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.