تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 13:03
کد خبر : 59895

برداشت گل گاوزبان از مناطق کوهستانی املش

برداشت گل گاوزبان از مناطق کوهستانی املش

جارستان: مدیر جهادکشاورزی شهرستان املش از آغازبرداشت گل گاوزبان در سطح ۱۵ هکتار از مزارع گیاهان دارویی این شهرستان در مناطق کوهستانی خبر داد. محمدمهدی صفری با بیان اینکه برداشت این گیاه دارویی از اوایل هفته جاری آغازشده است، افزود : شهرستان املش با ۱۵۰ خانوار فعال در کشت و برداشت این گیاه سالانه ۹

جارستان: مدیر جهادکشاورزی شهرستان املش از آغازبرداشت گل گاوزبان در سطح ۱۵ هکتار از مزارع گیاهان دارویی این شهرستان در مناطق کوهستانی خبر داد.

محمدمهدی صفری با بیان اینکه برداشت این گیاه دارویی از اوایل هفته جاری آغازشده است، افزود : شهرستان املش با ۱۵۰ خانوار فعال در کشت و برداشت این گیاه سالانه ۹ تن محصول تر از این مزارع برداشت می کننند که از جمله مناطق تولیدی این محصول در گیلان محسوب می شود.

وی پیش بینی کرد : کشاورزان املشی فعال در این حوزه تا پایان فصل برداشت این محصول بیش از ۹ تن گل گاو زبان به ارزش اقتصادی یک هزار و ۶۲۰ میلیون ریال در شهرستان املش برداشت میکنند.

صفری افزود : برداشت گل گاوزبان از ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرستان املش آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه می یابد.

به گفته وی، گل گاوزبان به صورت دم کرده مصرف می شود و برای تقویت حواس، اعصاب و تصفیه خون، درمان سرما خوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه ها، رماتیسم و بیماریهای قلبی مفید است.

شهرستان املش با ۲ بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.