تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 19:08
کد خبر : 59379

۴۵ درصد شالیزارهای شهرستان صومعه سرا نشا کاری شد

۴۵ درصد شالیزارهای شهرستان صومعه سرا نشا کاری شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت : در حدود ۴۵ درصد از ۲۸هزار هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان نشا صورت گرفته است . احمد پادیاب با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد نشا در این شهرستان مکانیزه صورت می گیرد اظهار داشت: افزون بر ۱۵ میلیارد و ۳۰۰میلیون

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت : در حدود ۴۵ درصد از ۲۸هزار هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان نشا صورت گرفته است .

احمد پادیاب با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد نشا در این شهرستان مکانیزه صورت می گیرد اظهار داشت: افزون بر ۱۵ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده ایم .
وی با اشاره به اینکه ۴۰ بانک نشا در این شهرستان فعالیت می کنند افزود: با توسعه این بانک ها ۱ هزار و ۱۲۰ تن شلتوک برای خزانه گیری صرفه جویی می شود .
وی در ادامه اظهار داشت: با لایروبی ۲۰۰ هکتار از آب بندان های این شهرستان ۴میلیون متر مکعب آب ذخیره می شود که در وضعیت بحران کمک برای کشاورزی خواهد بود .
وی از کاشت ارقام جدید “آنام” و “رش” در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال علاوه بر توزیع ۲۰۰ تن بذر گواهی شده هاشمی وخزر، ۱ تن ارقام جدید از نوع مذکور بصورت آزمونه در این شهرستان کشت می شود.
پادیاب در ادامه افزود: ۴ هزار تن کود خریداری شده و تاکنون ۳ هزارتن آن توزیع شده است .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸۰ آب بندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان گیلان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.