تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 12:17
کد خبر : 59153

۲۱۰ جعبه تخم نوغان در آستانه اشرفیه توزیع شد

۲۱۰ جعبه تخم نوغان در آستانه اشرفیه توزیع شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از توزیع ۲۱۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان خبر داد. حمیدرضا سلیمانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان از هفتم اردیبهشت امسال در مرکز توسعه نوغانداری این منطقه آغاز و به مدت یکماه ادامه دارد افزود: پیش بینی می

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از توزیع ۲۱۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان از هفتم اردیبهشت امسال در مرکز توسعه نوغانداری این منطقه آغاز و به مدت یکماه ادامه دارد افزود: پیش بینی می شود تا پایان این مدت ۳۱۰ جعبه تخم نوغان در این شهرستان توزیع شود.

وی نرخ هر جعبه تخم نوغان را ۷۵ هزار ریال اعلام و اظهار کرد: نوغانداران این شهرستان می توانند همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ عصر با مراجعه به این مرکز ، تخم نوغان مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سلیمانی،  سطح زیر کشت  توتستان های منطقه را حدود ۱۰۰ هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از نوغانداران و همچنین احیاء باغات توت این شهرستان تعداد ۵۰۰ اصله نهال توت در بین آنها توزیع شده ، ضمن آنکه برای بازسازی و ساخت  تلمبار نیز به ترتیب ۵۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسعه نوغانداری اختصاص یافته است.

به گفته وی تعداد ۱۳۰ بهره بردار در زمینه تولید پیله کرم ابریشم این شهرستان فعالیت دارند و روستاهای  دهستان کیسم بخش مرکزی آستانه اشرفیه چون تجن ، بازان، کیسم ، تجن گوکه ، امیرهنده امیرسلطان از مهمترین مراکز نوغانداری این منطقه به شمار می روند.

وی یاداور شد: امسال تخم نوغان برای  ۱۸۰ بهره بردار شهرستان سیاهکل در مرکز توسعه نوغانداری آستانه اشرفیه تامین و توزیع می شود.

سال گذشته ۳۰۰ جعبه تخم نوغان در این شهرستان توزیع شد.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و با حدود ۱۰۸ هزار جمعیت در شرق استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.