تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 18:50
کد خبر : 59020

۴ طرح آبیاری نوین در باغهای چای آستانه اشرفیه اجرا شد

۴ طرح آبیاری نوین در باغهای چای آستانه اشرفیه اجرا شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از اجرای ۴ طرح آبیاری نوین ( تحت فشار) در باغهای چای این شهرستان خبر داد. حمیدرضا سلیمانی امروز با بیان اینکه اجرای این طرح ها توسط بخش خصوصی و در ۶.۵ هکتار از باغهای چای آستانه اشرفیه انجام می شود افزود: در حال حاضر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از اجرای ۴ طرح آبیاری نوین ( تحت فشار) در باغهای چای این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی امروز با بیان اینکه اجرای این طرح ها توسط بخش خصوصی و در ۶.۵ هکتار از باغهای چای آستانه اشرفیه انجام می شود افزود: در حال حاضر اجرای این طرح ها بین ۱۵ تا ۸۵ درصد پیشرفت دارد، ضمن آنکه یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی به این امر اختصاص یافته است.

وی اجرای چنین طرح هایی را در افزایش کیفیت برگ سبز چای موثر دانست و افزود: با اجرای طرح آبیاری نوین محصول چای باغها می تواند تا ۲ برابر افزایش یابد که این امر بهره وری مناسب از باغها را به همراه خواهد داشت.

وی کنترل بیماری ها ، کوددهی مناسب ، افزایش درامد چایکاران را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد : از کلیه متقاضیان به منظور اجرای طرح آبیاری نوین در سطح باغهای چای شهرستان با پرداخت تسهیلات مناسب حمایت می شود.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه ، با اشاره به سیاست های حمایتی دولت در این بخش افزود : این شهرستان از وجود ۳۳۰ هکتار از باغهای چای در ۱۷ روستای دهستان کیسم بخش مرکزی آستانه اشرفیه ( از این مجموع ۱۱ روستا فعالیت دارند) بهره مند است.

سلیمانی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر سیاست های حمایتی دولت به ویژه در بخش خرید تضمینی برگ سبز چای رغبت چایکاران این منطقه را به تولید برگ سبز چای افزایش داده است.

به گفته وی هم اکنون تعداد ۹۷۵ بهره بردار در زمینه تولید برگ سبز چای این شهرستان فعالیت دارند ، ضمن آنکه تعداد ۲ کارخانه چای نیز در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای در باغهای این شهرستان آغاز شده یادآور شد : سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ تن برگ سبز چای در این شهرستان تولید شده که از این میزان یکهزار و ۳۵۰ تن چای خشک استحصال شده است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه در باغهای چای این شهرستان صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان واقع شده است.

این شهرستان حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.