تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 18:47
کد خبر : 59017

پیش بینی وزش باد گرم خیلی شدید برای گیلان

پیش بینی وزش باد گرم خیلی شدید برای گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و امشب ( سه شنبه) باران گاهی همراه با رعد و برق ، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ را در استان تا روز پنجشنبه شاهد خواهیم بود که شدت این پدیده ها

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و امشب ( سه شنبه) باران گاهی همراه با رعد و برق ، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ را در استان تا روز پنجشنبه شاهد خواهیم بود که شدت این پدیده ها برای فردا ( چهارشنبه) بیشتر است.

شبنم هادی نژاد روز سه شنبه با بیان اینکه تا اواخر هفته جاری به تناوب وزش باد گاهی شدید جنوبی و گرم و احتمالاً خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

وی احتمال خسارت به سازه های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست ها،کولاک و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد و بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و اصابت صاعقه را از مخاطرات فعالیت این سامانه جوی عنوان و اظهار کرد: بر همین اساس توصیه می شودکه شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

وی تصریح کرد: علاوه بر وزش باد گرم شدید یا خیلی شدید، افزایش دما و کاهش رطوبت در استان تا پنجشنبه پیش رو مورد انتظار است؛ ضمن آنکه از امروز تا ظهر فردا( چهارشنبه) آسمان استان غبارآلود خواهد بود.

هادی نژاد آسمان استان را برای روز چهارشنبه قسمتی ابری تا ابری و غبار آلود، وزش باد گرم شدید یا احتمالا خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و بعضی نقاط موقتی شدید و احتمال تگرگ پیش بینی کرد.

وی همچنین به بیشینه و کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره و بیان کرد: بیشترین و کمترین دمای استان را طی شبانه روز گذشته ، به ترتیب لوشان با ۳۶ درجه سانتیگراد و دیلمان با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار کرد: دمای رشت مرکز استان گیلان بین ۱۶ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر طی شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.