تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 11:57
کد خبر : 58757

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا: ۱۰ درصد اراضی شالیکاری صومعه سرا نشا شد/ فعالیت ۴۰ بانک نشا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا: ۱۰ درصد اراضی شالیکاری صومعه سرا نشا شد/ فعالیت ۴۰ بانک نشا

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه ۱۰ درصد از اراضی شالیکاری این شهرستان معادل ۲۸۰۰ هکتار نشا شد، گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون در ۹۷ درصد از این اراضی شالیکاری شخم نخست و در ۹۹ درصد آن خزانه گیری را اجرا کرده اند. احمد پادیاب با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دارای

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه ۱۰ درصد از اراضی شالیکاری این شهرستان معادل ۲۸۰۰ هکتار نشا شد، گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون در ۹۷ درصد از این اراضی شالیکاری شخم نخست و در ۹۹ درصد آن خزانه گیری را اجرا کرده اند.

احمد پادیاب با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دارای ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری است، اظهار کرد: ۷۰ درصد از این اراضی امسال به صورت مکانیزه کشت شده و پیش بینی کردیم ۹۰ درصد نیز به صورت مکانیزه برداشت شود.

وی از نشای ۱۰ درصدی اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد و افزود: کشاورزان این شهرستان تاکنون در ۹۷ درصد از این اراضی شالیکاری شخم نخست و در ۹۹ درصد آن خزانه گیری را اجرا کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا، با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ واحد بانک نشا در این شهرستان فعالیت دارد، گفت: از این تعداد، ۱۹ واحد دارای پروانه بهره برداری است که طی یکسال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات جهت توسعه بانک نشا به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

پادیاب، نیاز سالانه کود شیمیایی کشاورزان شهرستان صومعه سرا را ۸۰۰۰ تن دانست و یادآورشد: تا کنون ۲۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده و ۳۵۰۰ تن دیگر نیز در حال توزیع بین کشاورزان است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در راستای تقویت برنج و مبارزه با علف های هرز و کرم ساقه خوار برنج سموم علف کش را به اندازه نیاز کشاورزان تهیه و ذخیره کرده است، ادامه داد: از کشاورزان این شهرستان تقاضا داریم تا با مراجعه به نمایندگی های مجاز، سموم مورد نیاز اراضی شالیکاری خود را دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا عنوان کرد: لایروبی و نوسازی آب بندان ها از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سراست که در این راستا عملیات لایروبی ۳۴ پهنه آب بندان معادل ۲۰۰ هکتار در ۲۶ روستای این شهرستان با اعتبار چهار میلیار تومان به اتمام رسیده و جهت ذخیره آب کشاورزی امسال مورد استفاده قرار می گیرد.

پادیاب، همچنین توسعه، تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری را یکی دیگر از برنامه های محوری شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: نوسازی ۲۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری با دو میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است و اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی جهت بهره برداری در سال جاری مورد استفاده کشاورزان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.