تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 11:07
کد خبر : 58599

حدود ١٣٣ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان خریداری شد

حدود ١٣٣ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان خریداری شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای در گیلان گفت: خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران آغاز و تاکنون حدود ١٣٣ تن برگ سبز چای خریداری شده است. حبیب جهانساز روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: خرید تضمینی برگ سبز چای به صورت

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای در گیلان گفت: خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران آغاز و تاکنون حدود ١٣٣ تن برگ سبز چای خریداری شده است.

حبیب جهانساز روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: خرید تضمینی برگ سبز چای به صورت نوبرانه چند روزی است که آغاز شده و طی امروز و فردا در حد وسیع تر انجام می شود.

وی یاداور شد: تاکنون خرید برگ سبز چای در شهرستان های املش، رودسر، سیاهکل، فومن، لاهیجان و لنگرود انجام شده و تا هفته آینده در همه مناطق آغاز می شود.

رییس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: تاکنون برگ سبز چای به قیمت ۶١۵ میلیون تومان خریداری شده که ٧۵ درصد سهم کارخانجات و ٢۵ درصد سهم دولت است.

وی بیان داشت: خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان چای کشور خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود در سال جاری افزون بر ١٣۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.