تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 17:41
کد خبر : 57668

معاون عمرانی فرماندار: سه طرح حمل ‌و نقل برون‌ مرزی در آستارا فعال است

معاون عمرانی فرماندار: سه طرح حمل ‌و نقل برون‌ مرزی در آستارا فعال است

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: سه طرح ریلی برای توسعه حمل و نقل و تجارت داخلی و خارجی در این شهرستان مرزی در حال اجراست و با تکمیل آنها تحول بزرگی در نقل و انتقال کالا و اقتصاد برون مرزی روی خواهد داد. کامبیز لقمانی مقدم روز

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: سه طرح ریلی برای توسعه حمل و نقل و تجارت داخلی و خارجی در این شهرستان مرزی در حال اجراست و با تکمیل آنها تحول بزرگی در نقل و انتقال کالا و اقتصاد برون مرزی روی خواهد داد.

کامبیز لقمانی مقدم روز یکشنبه اظهار کرد: پل تقاطع ریل و جاده در ورودی بارانداز راه آهن، بار انداز و تاسیسات جانبی آن و ریل گذاری مسیر آستارا – رشت پروژه های فعال برای توسعه ریلی و تقویت ترانزیت داخلی و خارجی در این شهرستان به شمار می روند.

وی افزود: طرح پل تقاطع ریل و جاده برای جلوگیری از ترافیک خودروهای محور آستارا – اردبیل و گذر قطار ریل آستارا – آستارا از زیر آن با رکود نسبی مواجه شده بود و علت آن، معطلی برای تایید نقشه های فنی و مهندسی و کمبود مقطعی مصالح رودخانه ای بود.

وی ادامه داد: بارانداز راه آهن آستارا با حدود ۶۰ هکتار وسعت در حال اجراست و ریل گذاری مسیر آستارا – رشت نیز برای تکمیل کریدور ریلی شمال – جنوب کشورمان، به طور کامل فعال است.

لقمانی مقدم بیان کرد: اعتبارات اجرایی این طرح های عمرانی و مهم از فاینانس و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان و منابع ملی تامین شده است و تکمیل این طرح ها در سال جهش تولید از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا در خصوص تامین مصالح طرح های ریلی از رودخانه ها اظهار کرد: شن و ماسه مورد نیاز این طرح ها از لایروبی رودخانه مری آستارا چای تامین می شود و تا نیمه اردیبهشت ماه به علت فصل تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها، ورود ماشین آلات به رودخانه و لایروبی بستر آن متوقف شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل سه طرح ریلی یاد شده، به حدود یک میلیون متر مکعب مصالح رودخانه نیاز است در حالی که میزان تولید مصالح در رودخانه مرزی آستارا سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب است و از آن، برای سایر طرح های عمرانی نیز استفاده می شود.

لقمانی مقدم افزود: آستارا با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان، ظرفیت ویژه ای در تجارت خارجی دارد و با تکمیل ریل گذاری ها و فعال شدن کریدور ریلی شمال – جنوب ایران، نقش مهمی در این مسیر ریلی و تجارت برون مرزی ایران ایفا خواهد کرد.

راه آهن آستارا – آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه ۹۷ افتتاح شد و اکنون بار قطارهای روسی و آذری در بارانداز آستارای استان گیلان تخلیه و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و با اتصال راه آهن آستارا – رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال – جنوب کشورمان، امکان حمل و نقل ریلی کالا از آستارا تا جنوبی ترین بندر و انتقال به خارج از کشور میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع عشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.