تاریخ انتشار : جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 17:57
کد خبر : 57416

رئیس جهادکشاورزی گیلان عنوان کرد: تولید ۲۵ درصد جوجه یکروزه کشور در گیلان

رئیس جهادکشاورزی گیلان عنوان کرد: تولید ۲۵ درصد جوجه یکروزه کشور در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس جهاد کشاورزی گیلان، یکی از ظرفیت های استان را در صنعت طیور دانست و تصریح کرد: گیلان ۲۵ درصد تولید جوجه یکروزه کشور و ۱۰ درصد تولید مرغ را بر عهده دارد. علی درجانی در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس جهاد کشاورزی گیلان، یکی از ظرفیت های استان را در صنعت طیور دانست و تصریح کرد: گیلان ۲۵ درصد تولید جوجه یکروزه کشور و ۱۰ درصد تولید مرغ را بر عهده دارد.

علی درجانی در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به پیشرفت تجمعی ۸۷ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی در سال ۹۸، اظهار کرد: جهاد کشاورزی گیلان هشت پروژه و ۱۳ زیرپروژه اقتصاد مقاومتی دارد؛ البته ۹ زیرپروژه دارای پیشرفت صد درصدی است.

وی تولید بذر گواهی شده برنج با هدف تضمین هویت بذر، پایداری ژنتیکی بذر، سلامت بذر و افزایش تولید را یکی از پروژه های هشت گانه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: به دنبال تولید در محیط های کنترل شده هستیم لذا پروژه احداث گلخانه ۶۰۰۰ مترمربعی در دستور کار است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، یکی از ظرفیت های استان را در صنعت طیور دانست و تصریح کرد: گیلان ۲۵ درصد تولید جوجه یکروزه کشور و ۱۰ درصد تولید مرغ را بر عهده دارد لذا پروژه احداث کارخانه جوجه کشی در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان تعریف شد.

درجانی، احداث کارخانه تولید تخم مرغ نطفه دار از مرغ مادر گوشتی با هدف افزایش تولید گوشت طیور و تخم مرغ نطفه دار و احداث کارخانه تولید انواع خوراک آماده دام و طیور و آبزیان را از دیگر پروژه ها دانست و گفت: سیاست ما ایجاد سردخانه های چندمنظوره و بسته بندی است لذا احداث دو واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با محصول کیوی دنبال می شود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه انتقال آب با لوله و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار قطره ای، یادآور شد: ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ داریم که شامل تولیدات گیاهی، آب و خاک و امور فنی و مهندسی، تولیدات دام و طیور و منابع کشاورزی و غذایی می شود.

فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز، با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت در ارتباط مستقیم با بخش خصوصی است، اظهار کرد: پروژه هاب بخش خصوصی دارای مشکلات خاص از جمله عدم تخصیص به موقع تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه چهار پروژه از ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی صمت گیلان در سال گذشته تکمیل شده است، افزود: میزان پیشرفت تجمیعی پروژه های صمت ۸۵ درصد است.

رئیس سازمان صمت گیلان، پروژه های اقتصاد مقاومتی در این بخش را منحصر به فرد و دارای نقش مهم در زنجیره تولید دانست و اضافه کرد: یکی از مشکلات عدم تحقق اهداق این پروژه ها تامین نشدن نقدینگی برای سرمایه در گردش، عدم تامین مواد اولیه چوبی به واسطه عدم اجرای زراعت چوب، کمبود مواد اولیه داخلی و واردات و قرنطینه مواد اولیه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.