تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 21:22
کد خبر : 56135

کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای دما در گیلان

کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای دما در گیلان

جارستان: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای دمای هوای استان از عصر امروز (یکشنبه) تا اوایل صبح سه شنبه هفته جاری خبر داد. شبنم هادی نژاد روز یکشنبه در این باره گفت : نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار توده هوای کم و بیش ناپایداری

جارستان: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای دمای هوای استان از عصر امروز (یکشنبه) تا اوایل صبح سه شنبه هفته جاری خبر داد.

شبنم هادی نژاد روز یکشنبه در این باره گفت : نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار توده هوای کم و بیش ناپایداری در منطقه است که با نفوذ تدریجی آن برای ۴۸ ساعت آینده بارش برف و باران و وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق ، احتمال تگرگ در استان پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد :از اواخر وقت روز دوشنبه کاهش ناپایداری ها در استان مورد انتظار است؛ ضمن آنکه برای روز سه شنبه هم هوای استان کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی نقاط افزایش ابر و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات یخبندان و طی روز افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی حداکثر دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به بندر انزلی و تالش با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان و ذکر کرد : دیلمان و ماسوله نیز با سه درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بودند.

به گفته هادی نژاد؛ بیشترین و کمترین دمای هوای شهر رشت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۹ و ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین بیشترین بارش باران را نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به رودسر با ۲.۳ دهم میلیمتر عنوان و تصریح کرد: در رشت و کیاشهر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بارشی نداشته ایم.

وی آبگرفتگی معابر و خزانه های برنج، مه آلود بودن هوا و کاهش دید افقی، لغزندگی جاده ها به ویژه تردد در محورهای کوهستانی، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، رانش و لغزش زمین را از جمله مخاطرات در زمان فعالیت این سامانه عنوان کرد و نسبت به احتمال بروز این حوادث هشدار داد./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.