تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 12:08
کد خبر : 54687

کشف افزون بر ۲۰۸ هزار ماسک و ۷۲۰ لیتر الکل در گیلان

کشف افزون بر ۲۰۸ هزار ماسک و ۷۲۰ لیتر الکل در گیلان

جارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف افزون بر ۲۰۸ هزار ماسک ، ۷۲۰ لیتر الکل و پنج هزار و ۵۰۰ عدد دستکش توسط بازرسان این سازمان طی هفته گذشته خبر داد. فرهاد دلق پوش روز دوشنبه با بیان اینکه به بازرسان سازمان تاکید کرده ام که فروشندگان اقلام بهداشتی را به

جارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف افزون بر ۲۰۸ هزار ماسک ، ۷۲۰ لیتر الکل و پنج هزار و ۵۰۰ عدد دستکش توسط بازرسان این سازمان طی هفته گذشته خبر داد.

فرهاد دلق پوش روز دوشنبه با بیان اینکه به بازرسان سازمان تاکید کرده ام که فروشندگان اقلام بهداشتی را به صورت محسوس و نامحسوس زیر ذره بین قرار دهند ، افزود: این محتکران مورد برخورد قاطع و قانونی قرار گرفته و   ۸۳۷ میلیون ریال جریمه شدند .

وی با اشاره به  کشف بیش از ۲۰۸ هزار عدد ماسک احتکار شده افزود : در بازرسی های مستمر از بازار ؛ پنج هزار و ۵۰۰ عدد دستکش و بالغ بر ۷۲۰ لیتر الکل کشف و  بدون هیچ چشم پوشی، بلافاصله پرونده تخلف آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارجاع شد.

وی یکی از وظایف روزانه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت را بازدید و نظارت داروخانه های منتخب علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: در زمان توزیع انواع ضدعفونی کننده ها و ماسک؛ بازرسان این سازمان و نماینده وزارت بهداشت حضور دارند.
رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با اشاره به برخی کمبودها در زمینه اقلام بهداشتی در گیلان، یادآور شد: در چند روز گذشته تعداد ۱۰هزار و ۹۸۰ عدد اسپری ضد عفونی کننده و ۱۲۰ هزار پد الکلی و ۶۰ هزار ماسک در استان به صورت رسمی با نظارت بازرس این سازمان و نماینده وزارت بهداشت در داروخانه ها توزیع شد ، البته این آمار  غیر از مواردی است که توسط نیروهای مردمی به صورت خودجوش تولید و توزیع می شود.

وی با اشاره به استقرار بازرس مقیم در واحدهای تولید کننده اقلامی بهداشتی ؛   هدف از مستقر کردن بازرسان در واحدهای تولید اقلام بهداشتی را  کنترل و نظارت بیشتر بر زنجیره تولید و توزیع هدفمند آن با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت  عنوان و تصریح کرد:  کانال توزیع این اقلام بهداشتی  نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده است.
دلق پوش با تاکید بر اینکه  کالاهای اساسی و  ذخائر این اقلام در انبارها و سردخانه های استان به میزان کافی وجود دارد، اظهار کرد: شهروندان به فروشگاه ها و بازار هجوم نبرند چراکه به اندازه چندین برابر کفایت استان کالاهای پرمصرف و اساسی عیدانه ذخیره سازی انجام داده ایم و تمهیدات تنظیم بازار نیز اتخاذ شده است.

۱۵ واحد تولیدی در حال حاضر ، اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در گیلان تولید می کنند./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.