تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 22:28
کد خبر : 46659

اولین همایش “بیماری منییر و ثبت ملی آن” در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

اولین همایش “بیماری منییر و ثبت ملی آن” در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همایش یک روزه “بیماری منییر و ثبت ملی آن” با حضور اساتید بنام کشور، مسوولان دانشگاه و اعضای هیأت علمی گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. جارستان_ دکتر کاظم زنده دل- مسوول برنامه ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت

به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همایش یک روزه “بیماری منییر و ثبت ملی آن” با حضور اساتید بنام کشور، مسوولان دانشگاه و اعضای هیأت علمی گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

جارستان_ دکتر کاظم زنده دل- مسوول برنامه ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعریف برنامه ثبت بیماری ها در وزارت بهداشت، گفت: برای برنامه ثبت بیماری باید ساز و کار جمع آوری درست اطلاعات، ذخیره سازی، بازیابی، تحلیل و بهره برداری مناسب داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی به جایگاه و ضرورت نظام ثبت بیماری ها و انواع پژوهش ها در نظام سلامت، انواع برنامه های ثبت بیماری، جایگاه و اقدامات ثبت بیماری در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: مراحل راه اندازی ثبت بیماری از طراحی و برنامه ریزی درست شروع می شود و برای طراحی و اجرای ثبت موفق نیاز به شبکه موثر می باشد.

مسوول برنامه ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت وزارت بهداشت، بر کنترل کیفی در ثبت بیماری ها و مسایل حقوقی و اخلاقی در ثبت بیماری ها تأکید کرد و افزود: این مهم، نتایجی را برای سیاستگزاری و توسعه روابط بین المللی برای سازمان ها ایجاد می کند.

دکتر شادمان نعمتی- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دبیر اجرایی این همایش نیز، هدف اصلی از برگزاری این همایش را انجام کار نوین در عرصه سلامت و پژوهش کشور عنوان کرد و گفت: ثبت بیماری منییر در کشور به عنوان یک شبکه تحقیقاتی کشوری و ملی، یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

وی افزود: در این راستا معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از دو سال قبل، اقدام به راه اندازی  واحد ثبت بیماری ها را در معاونت تحقیقات دانشگاه راه اندازی کرد و در این مسیر حمایت و کمک های مادی و معنوی از سوی وزارت بهداشت دریافت کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به حضور ۱۵ نماینده از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این، این مهم را بسیار امید بخش عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم آغازگر حرکتی نوین در این راه باشیم.  

دکتر نعمتی برگزاری این همایش را اولین تجربه ملی برای مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد و از تلاش همه همکاران در این مرکز ، اساتید و کارکنان معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه تشکر کرد.

وی در پایان یادآور شد: رجیستری و ثبت بیماری ها، کار جدید و ارزشمندی است و ثمره این گردهمایی استفاده از تجارب و دستاوردهای جدید این حوزه می باشد.

در همایش یک روزه “بیماری منییر و ثبت ملی آن” که به همت معاونت تحقیقات و فناوری در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد؛ سه نشست تخصصی در زمینه های: تازه های اپیدمیولوژی و پاتوژنز و نشانه شناسی بیماری منییر (سرگیجه مرکزی و محیطی)، روش های جدید تشخیص بیماری، درمان های دارویی و جراحی در بیماری منییر، اهمیت برنامه های رجیستری- معرفی برنامه ملی رجیستری، معرفی سامانه ثبت ملی بیماران مبتلا به بیماری منییر، جستاری در پروتکل و نرم افزار رجیستری ملی منییر با استفاده از تجارب رجیستری های مرکز اهواز، درمان های حمایتی و توانبخشی در بیماری منییر، میگرن و منییر، افق های جدید در تشخیص، درمان و پژوهش های مرتبط با بیماری منییر، بیماری منییر از دیدگاه نورولوژی ارایه شد و در نشست پایانی به جمع بندی مطالب پرداخته شد.

گفتنی است: در حاشیه این همایش، کارگاه هایی با عناوین “آموزش سامانه ثبت ملی بیماری منییر ویژه کارشناسان رجیستری و IT دانشگاه های کشور” و “بیماری منییر” و یافته های تیپیک و معتبر در آزمایش های ادیولوژیک” نیز برگزار شد.

لازم به ذکر است: این همایش دارای امتیاز بازآموزی است و به شرکت کنندگان در همایش مذکور گواهی اعطا می شود. / وب دا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.