تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 8:52
کد خبر : 44617

افتتاح اولین دهکده بوم گردی کشور

افتتاح اولین دهکده بوم گردی کشور

اولین دهکده اولگویی بوم گردی کشور همزمان با آخرین روز هفته دولت با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی فنی و حرفه ای رشت افتتاح شد. رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاح این دهکده با اشاره به رویکرد

اولین دهکده اولگویی بوم گردی کشور همزمان با آخرین روز هفته دولت با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی فنی و حرفه ای رشت افتتاح شد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاح این دهکده با اشاره به رویکرد جدید آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در دو سال اخیر سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش مبتنی بر ظرفیت‌های بومی را در دستور کار خود قرار داده است.
سلیمان پاک‌سرشت با بیان اینکه سازمان فنی حرفه‌ای توجه ویژه ای به توسعه اشتغال در حوزه بوم ‌گردی دارد افزود: دهکده بوم ‌گردی گیلان در تلاش است تا با نگاه آموزشی کارآمد و با هدف اشتغال روستایی ، صنعت گردشگری را رونق دهد‌.
استاندار گیلان نیز توسعه صنعت گردشگری با ابعاد گوناگون آن از جمله بوم گردی را یکی از راهکارهای کاهش مشکلات اقتصادی و ارتقای شاخص اشتغال در گیلان دانست و افزود: اجرای طرح های بوم گردی می تواند علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری استان و فرهنگ کهن و ارزشمند مردم این دیار، زمینه ایجاد اشتغال بومی و توسعه پایدار را فراهم کند.
ارسلان زارع کسب درآمد از طریق توسعه گردشگری را نیازمند آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی فعالان این بخش دانست و گفت: آموزش و مهارت از مولفه های مهم اشتغال است که باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
محمد حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان هم با اشاره به اینکه دهکده بوم گردی به عنوان نخستین دهکده الگویی بوم ‌گردی کشور در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار افتتاح شد گفت: در این دهکده علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان در حوزه‌‌های کشاورزی، گردشگری و روستایی، برنامه‌هایی نظیر احیای مشاغل بومی و کهن، جشنواره‌های بومی و محلی نیز با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.