تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 9:22
کد خبر : 43768

بازدید آیت الله فلاحتی از دانشگاه گیلان

بازدید آیت الله فلاحتی از دانشگاه گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز از بخش های مختلف پژوهشکده گیلان شناسی و دانشگاه گیلان بازدید کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در این بازدید با ظرفیت‌های مختلف انسانی، علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی این دانشگاه آشنا شد.
آیت الله فلاحتی پس از بازدید از دانشگاه گیلان در نشست شورای معاونان و مدیران دانشگاه گیلان شرکت کرد.
وی در این نشست بر ضرورت پیوند هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه برای تحقق اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تاکید کرد و افزود : نیاز امروز جامعه، وجود دانشگاه‌ های پژوهش محور است تا نیازهای مبرم کشور در فضای تحریم و محدودیت را مرتفع و توان ملی را برای خودکفایی تقویت کند.
امام جمعه رشت همچنین استادان و صاحب نظران دانشگاهی را به تمرکز بیشتر بر روی نیازهای جامعه فراخواند و تصریح کرد : نخبه پروری، تقویت امید و نشاط در نسل جوان و همچنین برقراری ارتباط مستمر با دیگر مراکز تحقیقاتی از الزامات تسریع در روند پیشرفت دانشگاهی است.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش خیران در اجرای طرح‌ های توسعه دانشگاه گیلان بر ترویج فرهنگ وقف در مراکز دانشگاهی تاکید کرد و افزود : فرهنگ وقف ، همانگونه که در نهضت مدرسه سازی و دیگر امور عام المنفعه ترویج یافته، باید در مراکز دانشگاهی نیز گسترش یابد.
احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز از عمده ترین توانمندی های این دانشگاه در حوزه نیروی انسانی متخصص، پژوهش و کارآفرینی گزارش داد و گفت : مهم ترین برنامه فعلی دانشگاه گیلان افزایش مناسبات علمی و پژوهشی با مراکز صنعتی و تولیدی است.
در ادامه این نشست هر یک از معاونان و استادان شرکت کننده عمده ترین دغدغه ها و نظرات خود را در رابطه با نقش دانشگاه در ایجاد و ارتقای فرهنگی و اجتماعی، رفع نیازمندی های اهصاحبان صنایع ، حفاظت از محیط زیست و بهره گیری بهینه از منابع بالقوه طبیعی و گردشگری ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.