تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 9:13
کد خبر : 43193

رونمایی از چند محصول پژوهش محور شیلات در رشت

رونمایی از چند محصول پژوهش محور شیلات در رشت

محصول پژوهش محور امروز و همزمان با روز مزرعه ملی در رشت رونمایی شد

پروبیوتیک بومی و اختصاصی ماهیان خاویاری ، هیبرید دورگه بیگ بستر ، تولید انبود کرم نرئیس و فیل ماهی ماده ۴ محصول پژوهش محور شیلات است که امروز در رشت رونمایی شد.
رئیس موسسه تحقیقات بین اللمللی تاس ماهیان دریای خزر در سنگر رشت با اشاره به ویژگی های این محصولات انحصاری گفت: با تولید انبوه و انتقال ۴ محصول به مزارع پرورش ماهیان خاویاری تا حدود زیادی از خارج شدن ارز جلوگیری می شود.
دکتر مریم فلاحی با اشاره به اینکه گیلان از استان های مهم در حفظ ذخایر ماهیان خاویاری و تولید این گونه ارزشمند خزری افزود: هم اکنون ۴۸ مرزعه پرورش ماهیان خاویاری با تولید یک و نیم میلیون قطعه بچه ماهی جزو ۲ استان اول کشور است.
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی هم با اشاره به عزم جدی این وزارتخانه برای تولید و تکثیر ماهیان خاویاری گفت : بر اساس برنامه ریزی ها در برنامه ششم توسعه قرار است ۸۰۰ هزار تن ماهی خاویاری در کشور تولید شود که ۸۵ درصد این رقم با پرورش ماهی در قفس محقق خواهد شد.
کاظم خاوازی افزود : هم اکنون ۱۲۶ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور فعال است که بزرگترین آن در ساری است.
وی به رتبه ایران در زمینه آبزی پروری در دنیا هم اشاره کرد و گفت : ایران در رتبه ۱۹ آبزی پروری و جزو ۴ کشور اول دنیا در زمینه تولید و تکثیر ماهیان خاویاری است.
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی همچنین از اخذ مجوز صادرات برای ۱۰ هزار تن گوشت ماهی خاویاری و ۱۰۰ تن خاویار هم خبرداد و ابرازامید واری کرد : ساز و کار این امر بزودی فراهم شود.
غلامعلی جعفرزاده و جبار کوچکی نژاد ۲ نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم حفظ ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر تاکید کردند و گفتند : گیلان ظرفیت مناسبی برای ایجاد مزرعه بزرگ پرورش ماهیان خاویاری را دارد و نمایندگان گیلان هم در این زمینه مسئولان شیلات را پشتیبانی می کنند.
در پایان این مراسم از سه فعال بخش خصوصی در پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری قدردانی شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.