تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1395 - 3:55
کد خبر : 4297

مستندساز برنده اسکار، سریال «استاکس‌نت» را می‌سازد

مستندساز برنده اسکار، سریال «استاکس‌نت» را می‌سازد

جارستان-الکس گیبنی مستندساز امریکایی برنده اسکار قصد دارد به زودی ساخت یک سریال تلویزیونی جدید را با همکاری تهیه‌کننده سریال پربیننده «دانتون ابی» آغاز کند. نخستین فصل سریال داستانی «استاکس‌نت» براساس مستند تحسین‌شده «Zero Days» ساخته خود گیبنی، تهیه و تولید خواهد شد. ماجراهای فصل نخست به بررسی پیامدهای تکثیر ویروسی می‌پردازد که غرب برای

جارستان-الکس گیبنی مستندساز امریکایی برنده اسکار قصد دارد به زودی ساخت یک سریال تلویزیونی جدید را با همکاری تهیه‌کننده سریال پربیننده «دانتون ابی» آغاز کند. نخستین فصل سریال داستانی «استاکس‌نت» براساس مستند تحسین‌شده «Zero Days» ساخته خود گیبنی، تهیه و تولید خواهد شد. ماجراهای فصل نخست به بررسی پیامدهای تکثیر ویروسی می‌پردازد که غرب برای از کار انداختن تاسیسات هسته‌ای در خاورمیانه ابداع کرد و بعدتر امنیت همان کسانی را که عامل انتشار بودند، مورد تهدید قرار داد.

به گزارش آی‌سینما، گیبنی مستندساز و تهیه‌کننده باسابقه امریکایی که در گذشته (۲۰۰۷) با ساخت «تاکسی به مقصد نیمه تاریک» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم مستند شده است، قصد دارد به زودی ساخت سریالی جدید را برمبنای آخرین مستند سینمایی خود آغاز کند.

به گفته منابع آگاه، کارگردان ۶۲ ساله درام حادثه‌ای «استاکس نت» را با اقتباس از مستند اخیر خود «Zero Days» جلوی دوربین خواهد برد. مارک اشموگر تهیه‌کننده، «کارنیوال فیلمز» تهیه‌کننده «دانتون ابی» و استیون شیف نویسنده-تهیه‌کننده سریال «امریکایی‌ها» نیز در تهیه و تولید این پروژه با گیبنی همکاری خواهند کرد.

مستند «Zero Days» اولین‌بار اوایل سال ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت و با واکنش تحسین‌آمیز منتقدان روبه‌رو شد. به گفته سازندگان، این درام تلویزیونی روایتگر قصه هکرها، جاسوس‌ها و اسرار هسته‌ای است و همچنین نشان می‌دهد که چگونه انجام ماموریتی مخفی آغازگر جنگی سایبری و ابدی خواهد بود؛ عصری جدید از درگیری‌های جهانی که بی‌قانونی در آن پیامدهایی فاجعه‌آمیز به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.