تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 10:39
کد خبر : 42698

دکتر حسین نحوی نژاد: وجود تفکری مددکاری در فیزیوتراپیست ها ، جهت بهبود ساختاردرمانی

دکتر حسین نحوی نژاد: وجود تفکری مددکاری در فیزیوتراپیست ها ، جهت بهبود ساختاردرمانی

فیزیوتراپیستها تفکری مددکاری در جهت بهبود ساختار درمانی دارند و بر اساس تصویر جامعه ، یک بیماری را از بعد جسمی ، روانی و اجتماعی واکاوی کرده و تلاش می نمایند تا موثرتر واقع شوند

مدیرکل بهزیستی گیلان باتفاق معاونین ، مشاور اجرائی ، مسئول ستاد اقامه نماز در نشستی صمیمی با فیزیوتراپیست های بهزیستی گیلان ضمن گرامیداشت روز ملی فیزیوتراپی عنوان کرد : تعامل عاطفی روانی خوب و روش های درمانی مناسب شما با ارتباطی سازنده روند درمان را بهبود می بخشد .

دکتر حسین نحوی نژاد با تبریک دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی این روز را به همکاران زحمتکش پرتلاش و با سابقه در بهزیستی استان تبریک گفت وی افزود :  نام فیزیوتراپی با توانبخشی عجین شده است و بسیاری از مردم توانبخشی را با شما می شناسند به خصوص افرادی که از خدمات شما بهره مند می شوند بیان می دارند که خدمات تان فراموش‌نشدنی است .

مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد : شما طیف گسترده سنی و مخاطبین مختلفی دارید با روش زندگی افراد در ارتباط هستید ، با بیمارتان در ساعات متمادی زندگی می نمایید و جهت بهبود بیماری به تغییر نگرش و طرز اندیشیدن وی کمک می کنید.

 وی افزود : گاها قبل از آنکه معلولیتی ، فرد را از پای درآورد این تفکر بیمار فرد است که وی را از پای در می آورد اما تعامل عاطفی روانی خوب و روش های درمانی مناسب شما با ارتباطی سازنده این روند را بهبود می بخشد .

دکتر حسین نحوی نژاد اظهار داشت: پیشکسوتان فیزیوتراپی وظایف سنگین تری به عهده دارند؛ آن ها می بایست نسل جوان را با ذات ،هدف و فلسفه فیزیوتراپی آشنا کنند. فیزیوتراپیست ها از جمله افرادی هستند  که در صورت نبود دستگاه و تجهیزات و فناوری‌های نوین همچنان می توانند با دستان پر تلاش فکر ، اندیشه و بینش فعال خود حتی در یک محیط آسیب دیده به فعالیت خویش ادامه دهند. این اندیشه ای است که شما می‌بایست به نسل جدید انتقال دهید. آنان معلولیت را می شناسند و به عوارض حاصل از آن آگاهی کامل دارند و توجه آنها به بیمار نه فقط از بعد جسمانی بلکه از بعد روحی ، روانی و شناسایی ناتوانی ها می باشد.

وی در ادامه بیان داشت : فیزیوتراپیستها تفکری مددکاری در جهت بهبود ساختار درمانی دارند و بر اساس تصویر جامعه ، یک بیماری را از بعد جسمی ، روانی و اجتماعی واکاوی کرده و تلاش می نمایند تا موثرتر واقع شوند . اینجانب فیزیوتراپی را از رشته های بسیار جدی و مهم و اساسی و عمیق در زندگی افراد می دانم چرا که در آسیب های اجتماعی ورزشی در نازایی ها ، درد های مزمن در معتادین و … فیزیوتراپی می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.