تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398 - 18:24
کد خبر : 42514

ما مسئول برداشت رپرتاژی افکار عمومی از گزارش صداوسیما نیستیم!

ما مسئول برداشت رپرتاژی افکار عمومی از گزارش صداوسیما نیستیم!

جارستان/ سامان بدر: انتقادات فراوان رسانه ها و افکار عمومی از گزارش صداوسیما در مورد تاکسی سواری شهردار رشت آن چنان زیاد بود که از دست همه خارج شده بود. به شخصه بسیاری از دوستان را مشاهده کردم که به محض تماشای چنین صحنه هایی به طور عجیب و غریبی متعجب شده بودند و معتقد

جارستان/ سامان بدر: انتقادات فراوان رسانه ها و افکار عمومی از گزارش صداوسیما در مورد تاکسی سواری شهردار رشت آن چنان زیاد بود که از دست همه خارج شده بود. به شخصه بسیاری از دوستان را مشاهده کردم که به محض تماشای چنین صحنه هایی به طور عجیب و غریبی متعجب شده بودند و معتقد بودند مرزهای پوپولیستی جابجا شده است.

چند جایی دیدم یکی از همین خبرنگاران صداوسیما که نامش را برای اولین بار می شنوم در مقابل چنین انتقاداتی ما را از جمله نام اختصاری من را باج گیر خطاب قرار داده است. ما متاسفانه مسئول باور برداشت مردم از گزارش های خبری صداوسیما نیستیم. این که افکار آن را در حد یک رپرتاژ آگهی می دانند نشان می دهد که احتمالا یا درست می گویند یا شما کارتان را بلد نیستید. این که برای مطالب انتقادی از گزارش تاکسی ده ها پست و استوری، توئیت و ریتوئیت منتشر می شود به خودتان برمی گردد که سناریوی گزارشی شما را برنمی تابند. شاید باید بیشتر مطالعه کنید و مفهوم گزارش خبری را بیشتر درک کنید تا مجبور به توهین و فحاشی به دیگران نشوید.

یک بار دیگر به گزارش صداوسیما نگاه کنید. شهرداری با عینک دودی همراه با دو دوربین مشغول خواندن کتابی عجیب به نام «صبح بخیر مردم» است. این در بهترین حالت سوژه طنز همان صداوسیمایی است که در لابلای انتقادات از بحران فراگیر بیکاری و فقر در اروپا و آمریکا گهگاه با حضور چند بازیگر شاخص یا گمنام نشان می دهد. گزارشگر صداوسیما با چنین گزارشاتی می خواهد عمق مشکلات ما را واکاوی کند!

البته من دوستان خوبی در صداوسیمای گیلان دارم که همیشه پیگیر کارهای متفاوتشان هستم و خود افکار عمومی آن را از امثال کسانی متمایز می کنند که در یک پست اینستاگرامی دهه ها غلط ویرایشی و املایی دارند و هنوز نمی دانند پرانتزهایی که به کار بردند به فحوای مطلبشان ربطی ندارد.

شب گذشته برای یک عضو شورا پیام گذاشتم که به شهردار رشت کمک کنید تا بتواند با کمترین هزینه و انتقاد کارهای خود را پیش ببرد. البته کمتر کسی از ما به این شورا دیگر امیدی داریم. ولی مهم این است که بتوانیم به جایی برسیم که ما را با یک گزارش سطحی از میدان شهر احمق فرض نکنند. سلاح و کمک ما چیزی جزء نقد نیست. حال خود شهردار می تواند انتخاب کند که صداوسیما با این گزارش ها به او کمک می کند یا این که راه دیگری برود که به صلاح شهر باشد. جز این که خود شهردار هدفش تنها نشان دادن خودش در تلویزیون باشد که آن وقت همین گزارش ها به دردش می خورد و چند صباحی دیگر به پایان می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.