تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398 - 16:14
کد خبر : 42496

صداوسیما ی گیلان؛ منعکس کننده دغدغه های مردم یا رسانه ای در خدمت مدیران!

صداوسیما ی گیلان؛ منعکس کننده دغدغه های مردم یا رسانه ای در خدمت مدیران!

جارستان: کلیپ «شهرداری که تاکسی سوار شد» که روز گذشته از طریق خبرگزاری صداوسیما منتشر شد با واکنش های متعددی از سوی فعالان اجتماعی-سیاسی و اصحاب رسانه مواجه شد و بسیار مورد نقد قرار گرفت، فصل مشترک عموم این مطالب رفتارهای پوپولیستی شهردار و شوآف های عوام فریبانه او بود که در ثانیه به ثانیه

جارستان: کلیپ «شهرداری که تاکسی سوار شد» که روز گذشته از طریق خبرگزاری صداوسیما منتشر شد با واکنش های متعددی از سوی فعالان اجتماعی-سیاسی و اصحاب رسانه مواجه شد و بسیار مورد نقد قرار گرفت، فصل مشترک عموم این مطالب رفتارهای پوپولیستی شهردار و شوآف های عوام فریبانه او بود که در ثانیه به ثانیه کلیپ موج میزد و این مساله وقتی او با عینک دودی کتابی را جلوی صورت خود گرفت تا نشان دهد آقای شهردار در «تاکسی فرهنگی» رشت کتاب هم خوانده است به اوج رسید.

اما نکته ای که کمتر به آن اشاره و توجه شد نقش صداوسیمای گیلان در ساخت و تهیه این کلیپ بود، رسانه ای که عنوان ملی بودن یدک می کشد حالا سطح خود را تا سطح ابزاری برای رفتارهای تبلیغاتی برخی مدیران تنزل داده است.
سوالی که در اذهان عمومی ایجاد می شود این است که آیا خبرنگار صداو سیما به صورت اتفاقی از سوار شدن تاکسی توسط آقای شهردار مطلع شده یا با هماهنگی قبلی در محل حادثه حضور یافته است؟! امری که با توجه به محتویات ویدیوی منتشر شده بسیار بعید به نظر می رسد.!
سوال دیگر این است که چرا صدا و سیما که باید منعکس کننده مشکلات مردم و انتظارات آن ها از مسئولان باشد تبدیل به بازوی رسانه ای و تبلیغاتی شهردار رشت شده است؟
دیگر سوالی که با مشاهده کلیپ در افکار عموم ایجاد می شود این است که آیا این ویدیو یک گزارش خبری بوده است یا رپرتاژ آگهی؟ و اگر آگهی بوده است چرا این اتفاق با همکاری یک موسسه ساخت تیزر های تبلیغاتی صورت نگرفت تا حداقل فیلم بهتری به شهروندان عرضه شود نه این ویدیو که مخاطب را یاد صحنه سازی های بالیوودی (سینمای هند) می اندازد.

امید صدا وسیمای گیلان هرچه زودتر مسیر عمل به رسالت واقعی خود را پیدا کند و از روش های غیرمعمول برای ارائه خدمات تبلیغاتی دست بردارد.

جارستان آمادگی دارد تا پاسخ مسئولین صداوسیمای مرکز گیلان را به اطلاع خوانندگان برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.