تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1398 - 15:41
کد خبر : 41579

 کیوان محمدی؛ مناسب ترین گزینه برای استانداری گیلان

 کیوان محمدی؛ مناسب ترین گزینه برای استانداری گیلان

جارستان: در روزهای اخیر گمانه زنی ها در خصوص گزینه های احتمالی استانداری گیلان شدت گرفته است، یکی از اسامی که بار دیگر در میان جدی ترین کاندیداهای کرسی استانداری گیلان، دکتر محمدعلی(کیوان) محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه در گیلان است. چرا گزینه بومی بر غیربومی اولویت دارد؟ استان گیلان روزهای خوبی را سپری

جارستان: در روزهای اخیر گمانه زنی ها در خصوص گزینه های احتمالی استانداری گیلان شدت گرفته است، یکی از اسامی که بار دیگر در میان جدی ترین کاندیداهای کرسی استانداری گیلان، دکتر محمدعلی(کیوان) محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه در گیلان است.

چرا گزینه بومی بر غیربومی اولویت دارد؟

استان گیلان روزهای خوبی را سپری نمی کند و با مشکلات متنوعی در خصوص کشاورزان، صنعت، اشتغال و محیط زیست مواجه است. مجموعه این مشکلات و معضلات موجب می شود تا افکار عمومی استان در انتظار انتصاب یک گزینه بومی باشد، فردی که با شناخت دقیق از مشکلات و چالش های استان برای هر یک از آنها به دنبال چاره و راه حل باشد، همچنین انتصاب یک گزینه بومی با توجه به شناختی که از سرمایه انسانی و منابع موجود در استان دارد روند امور را سرعت می‌بخشد.

کیوان محمدی گزینه ای مطلوب در شرایط کنونی

محمدعلی(کیوان) محمدی یکی از فعالان سیاسی باسابقه استان و دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان است، وی یکی از مدیران دولت تدبیر و امید است که کارشناسی علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری را در دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد مردم شناسی را در دانشگاه تهران تحصیل کرده است و در مقطع دکتری رشته مردم شناسی درحال تحصیل است. همچنین سوابقی همچون مدیرکل سیاسی-انتظامی استانداری هرمزگان و مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان را در کارنامه خود دارد.

محمدی از اردیبهشت ۱۳۹۴ تاکنون ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان را برعهده دارد، سازمانی که به جهت وظیفه تخصصی اش از یک سوی بررسی هایی کارشناسی و دقیق نسبت به چالش ها و مشکلات استان دارد و از سوی دیگر از طریق ارتباط نزدیک با مراکز علمی و پژوهشی استان و همچنین بهره گیری نخبگان استان در علوم مختلف می‌تواند مناسب ترین راهکارها و برنامه اجرایی را درخصوص رفع مشکلات استان تهیه و تدوین کند.

از سوی دیگر محمدی در طی سال های فعالیت سیاسی همواره چهره‌ای معتدل داشته و با گروه های مختلف حامیان دولت ارتباط نزدیک و مثبتی نیز دارد، همچنین محمدی در مدت حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعامل مثبت و خوبی با مجمع نمایندگان استان نیز داشته است که این ها همگی می‌تواند از موارد قابل توجه در خصوص هویت کاری وی درنظر گرفته شود.

با توجه به مجموعه موارد ذکر شده در این نوشتار می‌توان این گونه نتیجه گرفت که محمدی با توجه به سوابق فعالیت های سیاسی و تحصیلات علمی در کنار تجربه سال ها کار در راس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در شرایط کنونی می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن و موجود برای انتصاب در جایگاه استانداری گیلان باشد، از سوی دیگر با توجه به رای بالای مردم گیلان در انتخابات سال ۹۶ شایسته است دولت دوازدهم با دقت بیشتری درخصوص گیلان تصمیم گرفته و نسبت به انتصاب یکی گزینه بومی و توانمند اقدام نماید، نه افراد غیربومی که گیلان را به عنوان سکوی ارتقای خود در نظر می‌گیرند، در این مسیر نقش عضو گیلانی کابینه یعنی دکتر نوبخت بسیار پررنگ است و مردم گیلان از او انتظار دارند تا مدافع منافع استان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.