تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 12:44
کد خبر : 41230

اجرای طرح بررسی واکسیناسیون کودکان ۲۴ تا ۳۶ ماهه در گیلان

اجرای طرح بررسی واکسیناسیون کودکان ۲۴ تا ۳۶ ماهه در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: طرح کشوری واکسیناسیون کودکان ۲۴ تا ۳۶ ماهه در این استان اجرا شد.

جارستان:

محمد عباسی: طرح بررسی خوشه‌ای پوشش واکسیناسیون کودکان ۲۴ تا ۳۶ ماهه به منظور پوشش ایمن‌سازی کودکان در این گروه سنی از هفدهم خردادماه گذشته تا پانزدهم تیرماه جاری همزمان با اجرای آن توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در استان گیلان اجرا شد.

وی اظهار داشت: طرح بررسی خوشه‌ای وضعیت پوشش‌های ایمن سازی در مناطق شهری روستایی، شهرستان های تابعه گیلان در قالب ۵۱ خوشه و هر خوشه شش کودک ۲۴ تا ۳۶ ماهه در مجموع (۳۰۶ کودک) بصورت تصادفی و بررسی خانه به خانه و کنترل کارت‌های واکسیناسیون کودکان اجرا شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از انجام این بررسی را آگاهی از وضعیت واقعی پوشش واکسیناسیون کودکان عنوان و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح در استان، عدم واکسیناسیون یا تأخیر غیر موجه در انجام واکسیناسیون کودکان مشاهده نشد.

طرح بررسی واکسیناسیون کودکان ۲۴ تا ۳۶ ماهه هر پنج سال یکبار به منظور تعیین درصد پوشش ایمن سازی کودکان و با حمایت سازمان جهانی بهداشت و هدایت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اجرا می‌شود. در این برنامه با انجام مصاحبه و بررسی کارت واکسن کودکان وضعیت پوشش بالای ایمن سازی از نظر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد.‌

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.