تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 21:50
کد خبر : 41099

از شائبه نامه محرمانه درحمایت از زارع تا حمایت سیدعلی آقازاده از معاون فعلی استانداری

از شائبه نامه محرمانه درحمایت از زارع تا حمایت سیدعلی آقازاده از معاون فعلی استانداری

به گزارش جارستان: بازهم اخبار عجیبی از راهروهای وزارت کشور در خصوص روند انتخاب استاندار گیلان به گوش می‌رسد، بعد از عدم تمایل علی‌اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل و همچنین بابک دین‌پرست معاون اقتصادی وزارت کشور برای حضور در استانداری گیلان، حالا شانس بعضی افراد بومی و غیر بومی برای استانداری گیلان افزایش یافته است که

به گزارش جارستان: بازهم اخبار عجیبی از راهروهای وزارت کشور در خصوص روند انتخاب استاندار گیلان به گوش می‌رسد، بعد از عدم تمایل علی‌اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل و همچنین بابک دین‌پرست معاون اقتصادی وزارت کشور برای حضور در استانداری گیلان، حالا شانس بعضی افراد بومی و غیر بومی برای استانداری گیلان افزایش یافته است که در ادامه سوابق آن ها و حامیان‌شان را بررسی می‌کنیم.

قاسم رمضانپور نرگسی: معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نماینده ادوار مردم صومعه سرا در مجلس و معاون اسبق پارلمانی و حقوقی وزارت پست، تلگراف و تلفن دولت اصلاحات که از سال ۸۰ تاکنون به عنوان گزینه همیشگی استانداری گیلان مطرح می‌شود. وی از حمایت اصلاح طلبان استان، اسحاق جهانگیری و تا حدودی محمدباقر نوبخت در دولت برخوردار است اما مجمع نمایندگان استان چندان به رمضانپور روی خوش نشان نداده‌اند.

محمدعلی(کیوان) محمدی: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، دبیر حزب اعتدال و توسعه استان و از اعضای سابق شورای مرکزی این حزب که سابقه مدیرکلی ستادی استانداری هرمزگان در دولت اصلاحات را نیز در کارنامه خود دارد. محمدی مورد حمایت حامیان دولت در استان بوده و از نوبخت و واعظی به عنوان جدی‌ترین حامیان او در دولت یاد می‌شود، البته وی درمیان اعضای مجمع نمایندگان مجلس استان نیز از حمایت چندانی برخوردار نیست.

محمدجعفر علیزاده: چهره‌ای نزدیک به اصولگرایان، معاون عمرانی استانداری گیلان در دولت اصلاحات، معاون عمرانی استانداری اصفهان در دولت احمدی نژاد و معاون وزیر راه و شهرسازی از جمله سوابق مندرج در کارنامه وی است. بدون تردید او را که از حمایت بخشی از حامیان دولت و حتی اصلاح طلبان نیز برخوردار است می‌توان گزینه قطعی مجمع نمایندگان استان دانست البته شنیده ها از عدم تمایل نوبخت برای انتصاب وی به عنوان استاندار گیلان حکایت می‌کند.

سید نجیب حسینی: نماینده مردم شرق گلستان در مجلس هشتم، مدیر کل حوزه هماهنگی وزارت کشور و چهره‌ای نزدیک به علی لاریجانی و از اصولگرایان شاغل در دولت محسوب می شود. با توجه به اصالت مینودشتی(مینودشت یکی از شهرستان های استان گلستان است) وی قاعدتا او نمی‌تواند گزینه مطلوب فعالین سیاسی و نمایندگان استان باشد، البته وی در محافل سیاسی استان گلستان از نزدیکان محمدباقر نوبخت دانسته می‌شود.

فریدون همتی: استاندار پیشین قزوین، سرپرست استانداری قم و استاندار فعلی هرمزگان که در دیوان محاسبات معاون رحمانی فضلی بوده و اکنون نیز مشاور ارشد وی است، یکی دیگر از گزینه های استانداری گیلان برشمرده می‌شود. البته شنیده‌ها حکایت از این دارد که همتی گزینه اختصاصی رحمانی فضلی برای گیلان بوده و با مخالفت نوبخت فعلا حضور وی در گیلان منتفی شده است.

ارسلان زارع:  سرپرست فعلی استانداری گیلان  و فرماندار سابق شهرستان‌های دیر و دشتستان در استان بوشهر نیز دیگر کاندیدای تصدی کرسی استانداری گیلان است. مصطفی سالاری استاندار پیشین گیلان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جدی‌ترین و تنها حامی زارع است که البته در تلاش است تا رضایت واعظی رییس دفتر رییس جمهور را برای حمایت از وی جلب کند. نکته جالب و قابل توجه اما برخی شنیده درخصوص اعلام حمایت مکتوب و محرمانه و ارسال نامه به وزارت کشور از سوی برخی از افراد اصلاح طلب نزدیک به سالاری در گیلان درخصوص حمایت از زارع است.

علی اکبر اوسط مقدم: معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان و مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان که پای ثابت همیشگی رقابت انتخاب شهردار رشت است. وی از حمایت ویژه جبارکوچکی نژاد نماینده اصولگرای رشت، سیدعلی آقازاده نماینده اسبق رشت که ریاست ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در گیلان را برعهده داشت و همچنین کشوردوست از نزدیکان نوبخت برخوردار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.