تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 11:18
کد خبر : 41018

جامعه بهداشت و سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد؛ بیش از ۲۸ میلیون نفر در طرح کنترل فشار خون شرکت کردند

جامعه     بهداشت و سلامت  وزارت بهداشت اعلام کرد؛ بیش از ۲۸ میلیون نفر در طرح کنترل فشار خون شرکت کردند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از مشارکت بیش از ۲۸ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال کشور در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد.

جارستان:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کیانوش جهانپور گفت: بر اساس آخرین آمار، از نخستین روز آغاز مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون تاکنون، بیش از ۲۸ میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال کشور مورد سنجش و ثبت فشارخون قرار گرفته‌اند که این میزان از مشارکت فراتر از اهداف اولیه طرح است.

وی افزود: تمامی خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی، مراکز درمانی و ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشارخون در دورترین نقاط کشور تا پایان روز شنبه ١۵ تیرماه آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند. همچنین، افرادی که مایل هستند می‌توانند از طریق سامانه خود اظهاری در این کمپین ملی شرکت کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: با راه اندازی سامانه خود اظهاری، هموطنانی که توانایی اندازه‌گیری فشار خون خود را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، فشار خون خود را ثبت کنند.

جهانپور ادامه داد: پس از ثبت فشار خون در سامانه خود اظهاری، پیامکی مبنی بر میزان فشار خون به شماره تلفن همراه فرد ارسال می‌شود و در انتهای مرحله ثبت نام توصیه‌های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می‌شود و در صورتی که شخص مبتلا به فشارخون بالا باشد، مراجعه فرد به مراکز بهداشتی یا پزشک پیگیری خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، فشار خون بالا را قاتل خاموش عنوان کرد و گفت: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می‌شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می‌کنند. فشارخون بالا یکی از عوامل خطر اصلی در بیماری‌های غیر واگیر است. بیماری‌های غیر واگیر به نوعی با فشارخون بالا مرتبط هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.